sojabönor och skutt

Jobbade hemifrån mest för att få sovmorgon (slippa åka buss med en massa förkylda & irritera(n)de människor) och käkade när jag äntligen pallrat mig upp, loggat på och bryggt kaffe följande finfina frulle; Lingongrova med bregott, hushållsost och gurka. Kaffe med mellanmjölk. 
 
Nä, verkligen inget speciellt alls, men ibland är det enklaste det godaste. 
Vid strax efter 13 började det - helt planenligt - att snöa. Stod inte att det skulle snöa i sidled, men det gjorde det (och blåste som tusan) så jag struntade i lunchpromenaden. Studsade omkring lite här hemma istället. Och åt lunch. Jättegod lunch faktiskt. Direkt från frysen (eller ja, ok - via 10 minuter i ugnen resp. 2 min i kokande vatten): Sojanuggets (äääälsk på dem, SÅ himla goda), vegetariska vårrullar (mums!), sojabönor (bästa bönorna) plus lite keso, babyspenat och sweet chili sauce (perfekta tillbehör :)). Gott gott gott. 
På eftermiddagen åt jag upp det sista av kladdkakan / vaniljsåsen. Ja, där tappade jag det lite - men å andra sidan; har man bakat vill man ju inte att det goda skall gå till spillo / bli gammalt. Bättre att äta upp'et. Så det gjorde jag. Det var gott. Såklart. 
 
Nä, som ni förstår har jag inte inte riktigt dragit åt svångremmen ännu. Har inte huvudet / motivationen med mig än. Men det kommer. Hoppas jag. Och jag har iallafall fått ihop dagens steg fast jag bara varit hemma. Mycket trappor. Mycket hoppa omkring framför tv:n under de små jobbpauserna. Tur att ingen ser mig när jag skuttar omkring. :) Lyckades dessutom gå upp och gå minst 250 steg varje timme mellan 07:00 och 19:00 - utom den första (pga sov fram till åtta) - helt enligt "överenskommelsen" med min Fitbit Charge 2. 11 / 12 är godkänt. Fast igår klarade jag 12 / 12. Det var ju ännu bättre. 
Anna:

Igår åt jag italienska ricottabiffar från Findus och de var mycket goda, ett tips om du inte testat dem!

Svar: Det har jag inte, så tack för tipset! :)
Kattis

Kommentera inlägget här: