tabletter och biocheckar

Sov 9 timmar natten mellan måndag och tisdag. Ändå trött när jag vaknade. Zzz. Jobbade hemifrån. Promenerade en sväng på lunchen och hämtade ut mitt paket från apteket. En fjärde variant av imatinib*. Helt annan sorts förpackning och (gissar jag) tablett. Har inte öppnat förpackningen för gör man det måste man tydligen förbruka tabletterna inom 45 dagar (det är 30 i burken) och jag har kvar av mina gamla fortfarande. Har spontantbokat bio med M till imorgon (ja, igen! mest bara för att hon hade fått biocheckar som går ut imorgon). Är hungrig. Ska nog sova nu...
Dagens lunch (ungefär samma som igår) - toppad med pumpakärnor. Gott. 
* från början (sedan 2005 när jag började) hade jag ju Glivec, men sedan Novartis patent gick ut har jag alltså fått 3 andra varianter av Imatinibmedicin på mitt glivecrecept (tidigare Imatinib Teva, Imatinib Accord - och nu senast alltså Imatinib Stada).
Åsa:

Vad blir det för film idag?

Svar: Orientexpressen ☺
Kattis

Kommentera inlägget här: