timberlands och pumpakärnor

Hade faktiskt tänkt åka in till kontoret idag, det hade jag. Men så var det så himla skönt i sängen så jag tog ett snabbt beslut att ligga kvar en stund och jobba hemifrån iställlet. Är ju inte direkt som att någon saknar mig om jag inte åker in. Loggade på vid åtta ungefär, i sedvanligt rufsigt hår, osminkat fejs och mjukiskläder. Vid kvart i tolv bröt jag för lunch, bytte till andra byxor, snörde på mig skorna och stack ut på en uppfriskande 26-minuterspromenad. Ingen sol idag men ändå krispigt och fint. 
När jag kom in käkade jag matlåda; en halv blomkålspizza med squash & tomat (från igår) plus lite blandad sallad (gurka, babyspenat och röd paprika). 
Sen knegade jag på i ett par timmar till (ok, helt ärligt jobbade jag inte ihjäl mig idag.. kom typ INGA mail och varken chefen eller någon annan i gruppen hörde av sig... A i gamla gruppen pingade över chatten och ville ha hjälp med en grej, men den var enkel och gick fort.. annars pysslade jag med diverse admingrejer som inte var bråttom och uppdaterade mitt "year-end-performance" för 2017 med ett par saker som jag kom på nu efter att jag gjorde första uppdateringen förra veckan - ska ha möte med chefen om mina "accomplishments" på torsdag om det nu blir av...). Sen tog jag en kort paus för att fixa mellis. Fick bli ett äpple med lite keso och kanel. Plus en kopp snabbkaffe. Med mellanmjölk.
Vid fem när P kom hem stängde jag ner och så åkte vi på utflykt till Bauhaus (P kollade på verktygsvagnar), IKEA (jag köpte ljus och en korg) och ÖoB (P shoppade hårvax och raklödder). När vi kom hem var jag hungrig (igen) och då värmde jag nuggets som jag åt med spenat, sojabönor, keso och pumpakärnor. Och så en skvätt sweet chili sauce. MIcket micket mumzigt! (OJ, vad mycket mat sa P när han såg mitt fat.. men tricket är ju liten tallrik ;)).  P åt egen mat(låda).
Efter maten såg jag senaste avsnittet av Younger och nu tänker jag nog inte göra så mycket mer idag. Kollar med ena ögat på Anders knackar på. Är trött. Kanske sitter jag hemma imorgon med. För att jag kan. Och för att jag måste gå till apoteket och hämta ut ett paket.
 
första VK-dagen har gått rätt bra. men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är lite sugen på "något gott" nu
innovativa intentioner:

vem är Anders??

Svar: Öfvergård - Arga snickaren har ett nytt program. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: