tips från torris

Innan jag hastade in på Coop för att handla sallad tidigare idag, sprang jag in på apoteket för att fylla på i hudkrämsförrådet. Gillar att handla krämer och smink på Apoteket. Det är alltid som rent och städat i hyllorna där jämfört med tex H&M. Hursom helst; min dagkräm är i stort sett slut och eftersom jag är en riktig torris så här års (mer på senare år än tidigare), så är det icke aktuellt att inte ha ansiktskräm hemma. Jag har inget märke som känns som "mitt" just nu, så jag slog till på produkter från ACO denna gång (ni vet att jag tex provade Medik8 från SkinCity tidigare.. men njah, funkar ok, men ingen favorit liksom.. och det kostar ju en del så då köper jag hellre något billigare som funkar lika bra). Nattkräm har jag fortfarande, så det jag rafsade åt mig i hyllan var följande; 
 
Återfuktande dagkräm förstås - och så kompletterade jag med en ansiktsolja  som jag tänker mig blir fin att blanda i dag&nattkrämen när jag känner mig lite extra torr (dvs ungeför hela tiden). Att den dessutom ska ge lyster och motverka ålderstecken låter ju fantastiskt. :) Sen är min hydration spray från Jane Iredale / Skincity också i stort sett slut, så jag slog till på denna Rescue Mist som jag hoppas är lika skön att duscha på när det behövs. 
Apropå ålderstecken förresten - när jag var sjuk där innan jul så fick jag j o r d e n s  fåror och påsar under ögonen såg helt otroligt trött och gammal ut. Min ögonkräm (från Medik8) som sjunger på sista versen kunde inte råda bot på katastrofen, så jag slängde mig in på Kicks en dag när jag var i centrum. Hittade ingen (i personalen) som hade tid att hjälpa mig så jag tog det jag hittade och det blev denna Super BioActive LIfting Eye Serum, från Estelle och Thild; 
Hade inte läst några recensioner om den så det var en grov chansning, men vet ni jag tycker den är riktigt bra! (och läser man om den tex här  så verkar det som att det är många - ja några iaf - andra som är nöjda med). Jag har ju fortfarande rynkor och påsar under ögonen (pga tant) men det är mycket bättre än det var innan jag köpte krämen. Så den får bli dagens tips om ni är på jakt efter en ögonkräm (ögonserum). Kostar ju också en slant men man kan ju kanske göra som jag och slå till när man har en liten rabattcheck eller så. Jag har bara använt den under ögonen men kan kan ju använda den ovanför med (från globlinjens kant upp mot ögonbrynet) om man så önskar. (läste jag just).
 
ACO-produkterna får jag återkomma om, för dem har jag ju inte provat än (eller jo, dagkrämen - och den funkar fint på mig) men inte oljan och misten. 
 
Anna:

Vad märkligt med ögonkrämen, precis samma hände mig. Tyckte jag såg väldigt rynkig ut runt ögonen och började läsa på Kicks om olika ögonkrämer och deras recensioner. Denna hade fått bra recensioner så jag beställde den. Tyckte mig se resultat på en gång faktiskt. Har använt den sedan i mars förra året nu, när jag kommer ihåg och orkar vill säga ☺

Svar: Haha, vad lustigt. Men himla glad att den funkar. :)
Kattis

innovativa intentioner:

ahahaha "pga. tant" du är för rolig! eller kanske var det för att jag kände igen mig :/ jälä påsar n shit. funderat på lasra bort påsarna, men fy vad läskigt det ser ut, då de går in via nedre ögonlocket och fiskar upp fettet och bränner bort det ! låter mysigt va? :)

Kommentera inlägget här: