tulpaner & dadlar

Klockan ett (13) hade jag promenerat 180 steg (eventuellt nååågra fler eftersom jag irrade omkring lite här hemma medan fitbit:en låt på laddning, men syns det inte så räknas det inte ;)), och så kan vi ju inte ha det - så eftermiddagen ägnades till viss del åt promenernde för att få till dagens 10000.  Men först åkte jag och P till återvinningsstationen för att kasta tidningar och plast-&pappersförpackningar. Därefter var vi en sväng på Willys (behövde knäckebröd och tulpaner). Sista stoppet blev på Jula där P köpte en coaxialkabelskalare (tror jag det var.. han håller på och bygger en antenn eller nåt). På vägen hem därifrån släppte P av mig i närheten av centrum där jag kikade lite i affärer en (ganska bra) stund. Hittade en svart vad jag ville kalla skjortklänning (men som på hemsidan heter långärmad tunika) hos H&M/Divided som jag slog till på. Provade både min vanliga storlek och en mindre och valde (lite otippat) den mindre (för att den satt bättre). Har månne nyttiga livet redan gett lite effekt? Eller var den månne lite oversize. Ingen vet. ;) (men troligen det senare).
Hann även med besök på MQ, Lindex, KappAhl och Gina Tricot, men där hittade jag inget. Provade en kimono på Lindex men den fick stanna i butik. På vägen hem gick jag en omväg för att få ihop tillräckligt med steg för dagen. Det var blött i luften men annars faktiskt ganska trevligt promenadväder om man bortser från att det börjat skymma (tycker det är lite obehagligt att vara ute när det är mörkt faktiskt..händer så mycket här i kommunen).  Allt gick bra och jag kom hem som jag skulle med runt 9600 steg på räknaren. Bra bra (har gått lite till efter det att jag kom hem). Väl hemma fixade jag middag och ordnade matlåda till imorgon. Provade bland annat grönsaksbullarna från Findus för första gången och kan meddela att de är goda. Dem kommer jag äta igen (men inte imorgon för i lunchlådan är det vårrullar).  
Till efterrätt gjorde jag nyttiga(re) chokladbollar med dadlar. Faktiskt FÖRSTA gången jag åt dadlar idag. Bara en sån sak. Men de var ju rätt goda som de var. Där ser man. Ännu godare dock i chokladbollar. Hade kunnat äta upp alla 15 på studs (men det gjorde jag inte). Har utmanat P att smaka en, men än har han inte vågat... ;)
 
Åsa:

Hehe, jag satte i mig allihop efter att gästen hade gått häromdagen 😶 Tycker de är supergoda.

P måste provsmaka ☺️

Fin tunika/klänning, very you!

Svar: Haha, ja, han sa att han skulle.. men vi får se hur det blir (och om han hinner ;)). Ja, jag gillade den - och fick plats med armarna i ärmarna fast det var Divided. Positivt. :). Provade något liknande på Lindex men en satt inte lika bra (läs skönt).
Kattis

Kommentera inlägget här: