vikter och kaviar

Jodå, det blev promenad till Rusta igår. Jag valde att inte gena över centrum plus gå vägen förbi Chilli / Jula (lite längre tror jag) och det blev strax över 4 km på knappa 40 minuter. Väl där tråcklade jag mig in till fritid / träningsredskapsavdelningen (alltså, det var så mycket folk och det är så stökigt där pga att de håller på att bygga om så höll på att bli galen, folk överallt) och haffade mig ett viktpaket på 17 kg. Köpte även viktlås Själva skivstången köpte jag ju tidigare som ni kanske kommer ihåg - och med tanke på hur svag jag är just nu så räcker det typ med bara stången - men eftersom butikssaldot på viktpaketen är ganska lågt   och jag tror och hoppas att jag kommer orka lyfta liiite mer inom kort, så kände jag ändå att jag ville slå till på ett sådant medan det finns kvar så att det inte tar slut.. (vore ju irriterande om de slutar sälja dem eller så liksom). Eftersom jag är svagare än svagast och paketet var ganska tungt (17 kg som sagt) så fick P komma och möta mig vid kassan så att jag säkert fick med mig grejerna. :) (fick lite ont i vänsterhöften av att lyfta ner lådan i korgen när jag hämtade den i hyllan..). Är ju inte helt lätt att lyfta när de är packade i en  papperslåda med såna där förpackningsband i plast runt heller... Aja, nog om detta. 
 
Annars känns det som att den här första viktklubb-veckan gått ganska bra (vi får se imorgon, kör vägning på måndagar) men jag har i stort sett lyckats hålla mig inom kaloriplan och känt mig överlag mätt och belåten (om än emellanåt bara "sugen på nåt"). Har inte utsatts för så mycket frestelser eftersom jag jobbat hemifrån hela veckan. Har promenerat varje dag och ätit fyra mål om dagen (frukost, lunch, mellis och middag). Mycket halvfabrikat har det blivit, men tillsammans med sallad och andra nyttigheter, så jag tänker bättre det än junk och ostmackor. En vecka (nästan) avklarad. Men jag kör på! 
 
Dagens bildsköna frukost; ;D 
 
Kategori: Livet Taggar: viktklubb
Kommentera inlägget här: