en kväll i stan

Igår hade jag tagit ledigt halva dagen och vid halvfyra knatade vi till pendeln och åkte in till Stockholm City. Gick upp Vasagatan och promenerade några minuter bort mot Norra Bantorget, Östra Järnvägsgatan och Clarion Sign. Gjorde snabbcheckin och tog hissen upp till 8:e våningen. Rummet vi fått såg ut så här: 
 
Fint! Vi hängde en stund på rummet, drack lite prosecco och bara tog det lugnt. P messade med N som han (vi) hade "öldate" med att han skulle komma bort en sväng till hotellet för en liten stänkare i Roof Top baren. Sagt och gjort. Här är N och lite av utsikten.
 
Sen blev vi hungriga och bestämde oss för att gå till Vapiano och äta pizza. Mmm, pizza...! Pesto Coon Spinaci valde jag. 
 
Någon timme senare (eller så?) gick vi vidare. Hamnade på Scandic Grand Central. Det var lika lugnt där som det var på Vapiano. Vet inte var alla människor var (på semester?) men det var rätt skönt att det var lugnt. Vi hade roligt. :)
 
Här står jag och nördar mig på toa - hej hej! 
 
Det är fint där på Grand Central. 
 
Från GC fortsatte vi till Haymarket. Där hade de varken prosecco eller cava, bara champagne som inte alls föll mig i smaken. Dyrt var det också. Avslutade gjorde vi i Skybar på Royal Viking. Därifrån kan man som bekant se obelisken på Sergels torg. Den var färgglad. 
 
Där någonstans kände vi oss klara med kvällen. Jag och P följde N till pendeln och sen tvingade jag P att äta en hamburgare på Max (kändes som att han behövde det.. själv var jag fortfarande mätt efter pizzan) innan vi knatade tillbaks till hotellet och åkte upp till vårt rum för en god natts sömn (väldigt sköna sängar hade de. iaf i vårt rum). 
 
Bra fredag! Och jag gillar verkligen att göra saker på fredagar (när jag orkar). Helgen känns så mycket längre på något vis. Har haft söndagskänsla hela dagen idag  - och så är det bara lördag. Sweet! :)
Kommentera inlägget här: