hipp som happ

Trodde man ju inte igår, när jag vid halv ett blott fått ihop strax över 400 steg, att det skulle sluta på 10717 till slut men se det gjorde det. P drog iväg med sin syrra till deras mamma som fyllde 65 år för att fika och jag kollade på första avsnittet av Scandal säsong 4 (för att ladda) innan jag tog tag mig själv och gick upp på övervåningen för att göra ett ryck. Där har inte storstädats på lääänge, så det var hög tid. Jag städar ju bäst när jag möblerar om i kombo med städningen, så det gjorde jag. Möblerade om lite alltså. Hade ingen plan, utan flyttade omkring grejer lite hipp som happ för att se vad som skulle kunna funka. Slutade med att motionsbandet (detta monster som jag helst inte skulla ha i sovrummet, men som måste stå där, pga finns inte plats någon annanstans) fick byta hörn, bestå-hyllorna fick flytta till nya platser och gungstolen lokaliserades om från kontoret till ett av sovrumshörnen. Sen flyttade jag hyllan från badrummet till kattvinden (lager) och ställde plåtskåpet som tidgare stod i sovrummet i badrummet (men tog av dörren). Sängen vågade jg inte flytta på den här gången eftersom P gillar den där den är... (nästa gång kanske). Har fortsatt ändra lite på smågrejer även idag, men vi kan väl kolla på hur det såg ut i förmiddags. 
 
När man kommer upp för trappan från hallen ser man nu - istället för motionsbandet - detta. bakom den stora tavlan som kanske inte känns helt naturlig där finns ena luckan till kattvinden. 
 
På den lilla avsatsen bredvid trappan står fortfarande kontran (och bakom den ser ni den andra luckan till kattvinden):
 
Brevid trappan den andra beståkombon (som innehåller lakan och handdukar). Bredvid den står (sedan en stund tilbaks en korg med en monstera i. Hoppas det är tillräckligt ljust där dagtid för att den ska trivas. Jag tror att det är det.
 
Motionsbandet har flyttat till hörnet vid fönstret. Sängen är ju kvar där den var. 
 
...och bredvid den på min sida står numera gungstolen. Har vänt på den där tyggrejen på (den vita) väggen så den är numera på högkant. Har inte bestämt ännu om den ska få kvara kvar där eller om jag ska ta bort den. Eller klä den med annat tyg kanske. Samma sak med ramen. Kanske tar jag bort den, kanske byter jag bilder.
 
På P's sida hänger en överelamrad kroklist (som tidigare, innan inköp av hatthylla, satt på väggen i hallen). Mest för att få bort grejerna från golvet där de annars gärna hamnar (fast tanken är väl inte riktigt att ALLT ska hänga där.. ;)).. 
 
Har beställt nytt tyg till gardiner från Jotex idag. Grått istället för de bruna som suttit där sedan innan de som bodde här före oss flyttade in. Gillar den där hissmodellen här inne, det är svårt med något anant pga snedtak, men gillar inte att de är bruna (skiftar i lila när solen ligger på), så jag har beställt grått tyg och tanken är att jag ska sy något något med de nuvarande som modell. Vi får se hur det går..
 
har dessutom beställt ett nytt vardagsrusmbord idag. ett litet. att ha mellan schäslongerna istället för det runda vi har. synnerligen spontant. håll tummarna för att det blir bra. :)
Kommentera inlägget här: