hjälp!

Behöver råd. Köpte (lite spontant som vanligt) ett nytt vardagsrumsbord (litet) från Jotex  - sorry mycket Jotex just nu men de har en hel del fina grejer,  tyvärr icke sponsrade när man har en pytteblogg som denna ;) - nyligen och fick hem det igår (det var den leveransen jag väntade på.. tror jag nämnde det i något inlägg). Köpte det för att jag spontant älskade förvaringsmöjligheterna (ska ha skarvdosa i så att man (dvs jag) inte behöver ha sladd tvärs över hela golvet när man (jag) behöver strömming till datorn eller mobilen). Jallafall. Gillar alltså utformningen (kanske inte det absolut snyggaste man sett, men den har liksom vad jag behöver, därav köp). Problemet är färgen, för bordet är i svart metall (helt ok) och mörk mdf-faner (nääj). Så här ser det ut (Ludvika heter modellen): 
 
Behöver nu råd om vilken färg jag skall måla alt. spreja det i? Alltså mdf:en.. Svart? Vitt? Rosa? Grått? (☺) Vardagrummet är ju svart, vitt, grått och vinrött i övrigt. Mörkt grått kanske? Nästan svart men inte riktigt? 
 
För just det, apropå grått så målade jag ju om pallen igår också. Så den är numera grå igen (istället för smutsrosa som den blivit efter att vi använt den till att stå på med smutsiga skor). 
 
Så. Vad tycker ni gällande färg på bordet? Några tankar? Brunt går ju iaf fetbort...
 
Åsa:

Jag är ju ett fan av vitt, men tänker att skall man ha sin lilla kaffekopp etc och slabba lite med (jag menar inte att du är en slabbedask men jag vet ju själv att man kladdar) så kanske grått är att föredra? Rosa - nja. Nä.

Svar: Ja, så är det ju...ska man ha vitt ska det väl helst vara lackat / högblankt eller en glasskiva på så att det är lätt att torka av.. DET vore ju kanske nåt iofs...att måla och sen lägga en måttbeställd skiva på/i (är ju som en liten kant uppe på).. 🤔
Kattis

Åsa:

Ja, absolut...! Om du inte tycker det börjar dra iväg prismässigt då förstås. Men det är nog snyggast! Blankare vitt och skiva på.

Svar: Precis, hänger ju på vad det kostar... (glasskivan) :)
Kattis

Åsa:

Jag igen! Jag hittade rea! https://www.glasgiganten.se/byggnadsglas/1-float-klarglas.html

Svar: Sedärja! Håller precis på att maila lokala glasfirman för att se vad de kan tänkas ta. :) Bra att ha något att jämföra med!
Kattis

Kattis:

200 spänn får man ge hos lokala glasmästaren, det är ju taget! :)

Åsa:

Jaa, vad kul! 👍🏻👍🏻😄

Svar: jaaa, och klart imorgon skulle det vara också :) Lasse alltså va! :)
Kattis

Kommentera inlägget här: