kaffe, rosé och skavsår

Semesteronsdag. Jag låg i sängen och vickade med tårna och tog en bild på basen. Den flankeras av en brandsläckare & en hatt och ser ut så här (ja, ni har ju sett den förut, men ändå..): 
 
Drog på mig citronshortsen och gick ner och fixade kaffe. 
 
Hängde på altanen och läste ut min första semesterbok. Det är svettigt därute. Satt mest under seglet i skuggan.
 
Valde en ny bok ur semesterhögen. Valet föll - inte helt otippat (om man känner mig och vet att jag älskar Jack Reacher) - på denna: 
 
Promenerade en sväng till centrum i mina nya sandaler och fick skavsår. Suck. Stannade två gånger på vägen hem och plåstrade om fötterna men det hjälpte inte. Fick gå barfota sista biten hem (så svettigt så plåstrena sitter ju liksom inte kvar.. god häftförmåga my ass...)
 
På kvällen drack jag lite rosé och blev glad när jag såg att Netflix - precis lagom till att jag sett färdigt sjätte säsongen av Scandal på viaplay - släppt sjätte säsongen av Suits. Yey! Blev så taggad att jag såg 6 avsnitt på raken. :) (P var ute i garaget och grejade). 
Kommentera inlägget här: