rullgardiner och rosa

P satte upp rullgardinerna i sovrummet igår och som vanligt kan man undra varför vi inte gjort detta tidigare? Målat och bytt gardiner?! För det blev ju SÅ mycket bättre! (tycker jag och P dårå, tråkigt med grått tycker kanske andra?).
 
Kanske väntade vi så länge (typ 4,5 år) för att tanten som bodde här innan med sorg i rösten (obs kan vara en smula efterkonstruktion) när vi var här och kollade på huset en gång innan de flyttat ut / vi flyttat in frågade "kommer ni att tapetsera över väggen på en gång?" om den där fondväggen i sovrummet. Kändes som att det var hon som drivit igenom tapetvalet och att hon formligen älskade den väggen. "Neeejdå" sa jag (och tänkte att vi skulle fokusera på fondväggarna i vardagsrum och hall först, haha). 
 
Mäklarbild från hur det såg ut innan:
 
...och en halvkass mobilbild på hur det ser ut just nu: 
 
Haha! Okej, jag förstår om ni föredrar "före".... 🙃 Borde kanske försöka ta en rättvisare (finare) bild av "efter", men aja, jag föredrar ändå hur det ser ut nu. Minus möjligen åbäket till motionsband som förstör inredningen lite (men som ändå tjänar sitt syfte och därför får vara kvar även om det kanske inredmingsmässigt hade varit finare med ett sminkbord eller nåt... fast klart, jag skulle aldrig använda ett sminkbord, så..). Ska eventuellt ta bort mattan helt.. eller byta den mot den vi har i vardagsrummet, för jag tycker inte den passar längre... 
 
I ett försök att ändå lätta upp en smula bland det grå bestämde jag mig igår för att testa att måla om mitt gråa sängbord. Från början var våra "pottskåp" (IKEA Hemnes) bruna, men jag målade dem grå för några år sedan (mars 2015 säger bloggen) - och nu tänkte jag att rosa vore fint tillsammans med grått (grå vägg, grå rullgardin, grå sänggavel, grå sängkappa, grå/silver lampa, grå morgonrock... ja, ni vet;  50 shades of Grey). Det var lite skumt där uppe på övervåningen när jag satte igång så jag såg inte riktigt vad jag gjorde, men jag tycker att slutresultatet blev över förväntan. Det lyser igenom lite grått här och där men det gör liksom ingenting.  
 
(ser man ens att det är rosa här på bilden..? aja, det ÄR rosa iaf)
 
Nu är frågan bara - ska jag måla det andra skåpet också eller ska jag låta dem vara olika? 
(nä vi har inga täcken just nu, bara påslakan, pga varmt)
 
Vad tycker ni? (färgen jag målade med var den där från Annie Sloan; "Antoinette")
Åsa:

Jag tycker det kan vara en His och en Hers i olika kulörer 🙂

Svar: Ja, det var lite så jag tänkte.. men sen gillar jag ju enhetlighet, så vi får se. Orkar inte måla idag så det får vara några dagar iaf.. :D
Kattis

Kommentera inlägget här: