semestertisdag

Låg kvar i sängen till nio ungefär. Gick upp, drack kaffe, käkade den sista lilla skvätten yogurt som fanns kvar i kylen. Körde en maskin vitt (alla vita toppar var i smutsen, katastrof). Körde diskmaskinen. Låg ute på altanen i baddräkt och svettades med min bok. Duschade. Käkade lunch. Laddade för promenad till centrum. Kom iväg vid halvfyra ungefär. Hämtade ut första paketet på Hemköp. Handlade på Coop (yoghurt, bregott, stor ost och paprika). Gick till bussterminalen. Fann att My Way-farbrorn från den andra butiken tydligen flyttat till denna butik istället. Trevligt då kanske det faktiskt kan bli lite ordning på utlämningen. Fick mitt paket och travade hem. Ganska tungt i 30-gradig värme med två paket plus grejerna från Coop - men jag klarade det (med nöd och näppe.. pust!). Packade upp Hjälpte P att baxa på locket på ett stort mixerbord och lyfta ner det på golvet. Läste en stund. Kollade klart på sjätte säsongen av Scandal. Undrar lite varför Viaplay väljer att sluta visa Scanal helt istället för att visa sjunde säsongen också, men hoppas att sjuan dyker upp någonstans snart... (nån som vet nåt om det?). Kollade på roliga klipp på Youtube. Svettades. Eller ja, det har jag ju gjort hela dagen av och till (utom möjligen den stund jag stod i duschen). 
 
I paketen jag baxade fram fanns följande:
 
1. Ett dussin pocketböcker från Adlibris
 
2. Sandaler / Tofflor (The Veronica) från Blankens
 
har du inte redan ett gäng sandaler och tofflor tänker ni? jodå, det har jag, men ingenting som funkar i denna hetta. har ju mest varianter i läderimitation som ger skavsår direkt när det är svettigt ute... eller platta varianter som inte fungerar riktigt att gå i någon längre bit.. (iaf inte när man har höftproblem)... det var dessa eller ett par "riktiga" birkenstock.. och dessa finns på rea nu, så... :) funkar säkert fint till kaftan, hehe.  
Kommentera inlägget här: