tv

Igår när vi kom hem från landet kände jag att jag inte orkade göra en knop till pga var helt slut trots att vi inte direkt gjort något på hela helgen (eller kanske just därför), så jag satte mig och sträck-kollade på Marcella säsong 2 (det regnade ju ändå till och från + var mulet, så var inte direkt läge att vara ute). Hade börjat med första avsnittet när andra säsongen kom ut (på Netflix), men var så distraherad då så jag lade ner eftersom jag kände att jag kom in i den. Igår däremot gick det som en dans och de 8 avsnitten klarades av i ett litet swish. Hoppas det kommer en tredje säsong!
 
Sen började jag kolla på Sharp Objects på HBO Nordic och tyckde den kändes så himla bekant tills jag kom på att jag ju faktiskt har läst boken (i augusti förra året).  Det innebär ju att om serien följer samma idé som boken så vet jag hur det slutar... (nu var det ju iofs ett tag sedan jag läste den, men hittills känns det väldigt likt). Började även för ett tag sedan se på Heathers på HBO Nordic. "Häxor, läxor och dödliga lektioner" var ju en av mina favoritfilmer när jag var yngre (i original "Heathers") och denna nya serie baseras på filmen, men är väl liksom en uppdaterad version. Fast njaeh. Kanske att jag gillade originalfilmen så mycket för att jag var stort fan av Christian Slater back in the day... :) (och Winona Ryder). Lite "kul" iaf att Shannen Doherty som ju var med som en Heather i originalet är lilla JD's mamma i första avsnittet. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: