tyg

Igår kväll fick jag hem gardintyget jag beställde från Jotex ((postnord kvällsleverans). Ja, alltså tyg som jag ska försöka sy nya hissgardiner av till sovrummet. De som sitter uppe nu är ju bruna som skiftar i lila när solen ligger på. Passar inte riktigt med resten av grejerna däruppe. Symaskinen står redan framme (sedan jag sydde upp klänning & byxor för ett tag sedan), bara med fel tråd i. Får se om jag har grå tråd eller om det får bli svart... Sen skulle jag behöva komplettera med lite annat också, för att få till själva "hiss-anordningen". Eller så återanvänder jag grejerna från gardinerna som redan sitter där, vi får se. 
 
Ja.. jättesmutsiga fönster. Ska tvätta dem vilken dag som helst... Är förresten jättesugen på att måla över fondväggen nu också. Kanske får bli mitt semesterprojekt (tvätta fönster uppe och måla vägg). En arbetsvecka kvar nu bara.
Valde lite liknande tyg till de nya. Tycker de mörklägger så bra, de vi har, så hoppas det blir samma med detta nya tyg. Om jag nu får till detta. Spontant känns det inte som att det borde vara jättesvårt, men man vet ju aldrig...
 
Beställde ganska mycket tyg (4m) så kanske det räcker till ett kuddöverdrag också eller nåt. 
 
Kategori: DIY Taggar: diy, gardiner;
Åsa:

Kul med ett projekt, då känns det som att man ”utnyttjar” ledigheten oxå o inte bara slappar ☺️ Måla om väggen bör gå ganska lätt, det är väl det att man får måla några lager när det är mönstrat under bara.

Kommentera inlägget här: