före & efter

Jag har ju glömt att blogga om hur det blev i garaget efter bytet av de gamla "fulskåpen" som förvisso gick hela vägen upp i tak men ändå inte svalde riktigt så mycket som vi skulle önska.. (inte ultimat planerade invändigt... skulle gärna visat men glömde ta bild innan de hackades i småbitar för att gå in i bilen för vidare färd till tippen). Dessutom var de rätt rappliga med fladdrande bakstycken etc. Jag tyckte ändå de dög (jag är så sällan ute i garaget) men P som hänger där desto mer var sugen på lite mer ordning och bättre förvaringsmöjligheter (och jag är ju inte den som dissar förändring), så vi åkte några svängar till IKEA (minst fyra omgångar var vi där eftersom vi bara fick plats med ett högskåp per vända i bilen.. plus att vi var där någon eller några gånger och rekade och mätte också). Vi slog till på köksskåp eftersom det passade ändamålet bäst. 
 
Så här såg det ut före bytet: 
 
...och här har ni efter:
 
Det får plats mer grejer än i de gamla skåpen trots att det är både luft ovanför och ben på. Tycker det blev både snyggare och ljusare. Plus att det blev mer plats då. Sen att det är lite av kaos överlag i garaget är ju en annan femma... (not my domain så att säga..) :) Men jag är nöjd med denna förändring helt klart. Dessa skåp matchar ju bättre med de vägghängda skoskåpen också. 
 
Åsa:

Blev ju jättebra, mkt snyggare!

Kommentera inlägget här: