home alone

Ensam hemma större delen av den här helgen. P klippte gräsmattan lite snabbt igår innan han drog iväg till Arlanda för en mileage run till Hong Kong (fråga inte ens...). Jag hade tänkt att jag kanske skulle tvätta fönster eller möblera om lite i sovrummet men orkade varken det ena eller det andra så jag skrotade bara omkring hemma. Läste lite, kollade på Suits, käkade ostbågar. P's lillebror var förbi och mekade en stund med sin bil som tillfälligt står hos oss pga att någon borrat hål i tanken för att slanga bensin.. (han hade haft bilen stående på pendlarparkeringen över natten och det var närmare att köra hem till oss än till honom..). Idag har jag lösa planer på att cykla till IKEA för att köpa en piedestal, men vet inte om jag orkar... Pratade med grannen som sa att hon höll på att smälta bort när hon var ute en sväng med hunden. Har en maskin tvätt igång så får se om jag orkar ta tag i nåt när den är klar och jag hängt 1000 t-shirts. Måste ta en Aranesp-spruta också. Skulle gjort det igår, men glömde..
 
Lördag:
Gräsklippning (ja, i jeans, för att P alltid har "riktiga" skor och långbyxor på sig när han klipper, oavsett hur varmt det är, för att undvika eventuella olyckor.. vår gräsmatta är full av annat än gräs).
 
Suits, surdegspizza och schäslonger (som jag ställde ihop för maximalt mys).
 
Söndag: Kaktustopp och shorts (båda från H&M men hittar inte toppen online.. köpte den i butik)
 
 
Kommentera inlägget här: