kapslar & schampo

Alltså, mitt hår är såååå skitigt just nu, så ska strax hoppa in i duschen. Köpte nytt schampo häromdagen när jag var på apoteket. Var där för att fylla på mitt priorinkapselförråd och passade då på att köpa schampot också. Är lite skeptisk till huruvida det verkligen funkar, men "don't knock it til you try it" säger man väl, så värt ett försök. Skönt att ha något att varva med... (kör ju Kerastase annars). Inte för att jag tvättar håret jätteofta direkt, men ändå.. (tvättar så sällan som möjligt pga min risiga hårkvalitet och kör lite torrschamp därmellan om / när det behövs). Har kört med kapslarna i ett par månader nu, efter låååång tids uppehåll. 
 
Thin & Fragile Hair. Japp, det är jag det. 
 
Pernilla Wahlgren talar sig ju varm för både kapslar och schampo (i reklamsamarbete).. så vi får väl se.. (just det får man väl ta med en nypa salt kanske..) Jag tänker att det kan vara individuellt om det funkar.. men jag hoppas på det bästa. Märker ingen JÄTTEskillnad med kapslarna direkt, men kanske lite ändå. Och det blir iaf inte sämre.. (fast det är kanske inte ett helt ekonomiskt hållbart argument..)
Åsa:

Har du provat tabletterna ”Stora Hårkuren”? Tyckte mitt hår växte mer än vanligt, jag käkade iofs biotin i tablettform samtidigt men jag tror det var hårkuren som gjorde tricket.

Jag blev ju skalad i håret i påskas, tog till alla medel efter det...

Svar: Nä, har nog provat allt annat, men inte det.. var köpte du dem?
Kattis

Åsa:

Jag köpte det på Apotea.se, 145:- kostar de, man tar tre om dagen i 90 dagar.

Såhär beskrivs den:

Stora hårkuren är ett kosttillskott med åkerfräken, nässla, kelp, propolis och järn.

Åkerfräken innehåller kiselsyra och lättillgängligt kalcium som ger näring åt hår, hud och naglar. Nässla tillför såväl kisel och kalcium som järn och D-vitamin. Tio procent av kroppens jod finns i huden och jod från algen kelp stimulerar tillväxten och ger friskt hår, hud och naglar.

---

Kan skriva under att mina taskiga naglar blivit ngt starkare, de vill gärna skiva sig annars.

Värt att testa, kanske?

Svar: Japp. Ska köra klart vändan med priorin och se om schampot ger någon effekt först men om jag ska testa något fler gånger så kanske jag provar detta (om inte priorin funkar dårå).
Kattis

Anna:

Haha så roligt! Jag beställde precis den där kroppsoljan från Kicks, utan att ha läst detta inlägg. Det är som vanligt, great minds...

Svar: 😃😃 så otroligt synkade 😃😃
Kattis

Kommentera inlägget här: