lördagspizza

Nä, vi orkade inte laga mat igår, så trots att det inte fungerar alls med min kaloriplan beställde jag hem varsinn pizza via onlinepizza igår. Det var fantastiskt gott. P valde Hawaii (som hos den här pizzerian heter Ananas) - precis som han gör 99,9% av gångerna när vi äter pizza. :) Jag tog en vegetarisk (såklart) med paprika, lök, champinjoner, ananas, curry och jalapeños. Gillar att det alltid står att det ska ta en timme eller mer, men att de (åtminstone de gånger vi beställt hittills) dyker upp 45 minuter tidigare än sagt. Bra också att man kan betala via Klarna eller kort eftersom vi aldrig har kontanter hemma längre. 
 
känner inte ens igen våra svenska pengar längre eftersom jag aldrig hanterar kontaner.. framför allt mynten är mig HELT främmande...
Anna:

Samma här med mynten, har dock lärt mig nu att valörerna följer storleken på mynten, enkronan är minst osv, innan jag fattade det stod man ju där som en idiot och granskade varje mynt.

Svar: Ahaaa, är det så det är?! Jag har inte hanterat tillräckligt med mynt för att haja det, men bra att veta! Har stått precis så, som en idiot (eller som att jag granskat utländska mynt) och stirrat och försökt förstå hur mycket jag eg. har i min ägo.. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: