shuffla shuffla

I fredags stängde jag ner jobbdatorn lite tidigare och hoppade i min svarta jumpsuit. P ringde en taxi (de har sommartid på hans jobb, så han behövde inte sluta tidigare, lyx!) - och sen åkte vi till 34 våningar höga Scandic Victoria Tower för en natts övernattning. Nice! Fast egentligen var det inte övernattningen som var själva grejen, utan mer att vi hade stämt träff med A och D där, för att de skulle sova en natt på hotell utan dottern som var hos mormor. Istället för att krångla med buss, pendel eller taxi hem så bestämde jag mig tidigare i veckan för att också boka ett rum för att lyxa till det lite (främst med hotellfrukost hehe). Vi anlände hotellet vid halv sex kanske och checkade in på rum 1507 som såg ut så här: 
 
Ljust och fräscht! Och här har ni mig och jumpsuiten - hej hej. Vi provade ett "Standard Sleep"-rum där det finns anpassningsbara sängar som man själv ställer in hur hårda de ska vara. Provade så klart lite olika inställningar, men tänker att för en natt är det kanske lite överkurs. :) (men hemma har vi olika hårda resårbottnar eftersom P vill sova på mjukare underlag än jag). 
 
När vi slappat en stund på rummet tog vi hissen upp til 34:e våningen och Sky Bar och beställde varsinn dricka (prosecco resp. IPA) - och precis när vi beställt hördes bekanta röster och A & D dök upp bakom hörnet, strax följda av A, M och T. Gänget var samlat! :)
 
Hängde uppe i Skybaren en dryg timme kanske innan vi åkte ner för att promenera mot Kista Galleria och O'Learys där vi hade bord kl 20. Jag åt Oumph! Quesadilla som var ok, men inte fantastisk och sen delade jag och MW på en Crazy Swiss Meringue som inte var dum alls. :P (fast fluffig lättvispad grädde hade kanske varit att föredra).
 
Mätta och belåtna var det sedan dags för kvällens aktivitet. Vi övervägde bowling under planeringsstadiet, men sen föreslog A shuffleboard istället, och det var det ingen som hade provat - så då valde vi det. Det var roligt! Mitt lag förlorade iofs, men roligt ändå! Väldigt viktigt med hur mycket man sandar banan kan jag tipsa om. :)
 
Strax före midnatt sa AW, MW och T tack och godnatt och promenerade mot pendeln, och vi andra travade tillbaks till hotellet. Hängde en stund i hotell-lobbyn och pratade innan vi åkte upp till resp. rum för en god natts sömn. Himla bra fredag ändå. 
Kategori: Livet Taggar: aw, shuffleboard;
Kommentera inlägget här: