sköna söndag

Gick upp vid 10, fixade kaffe, käkade yogurtfrukost och startade om mitt program på viktklubb. Bloggade, skrev inköpslista och monterade piedestalen från IKEA medan P slipade högtalare ute på altanen (ja, själva lådorna alltså). Ställde piedestalen på plats och insåg att jag behöver en till. P behövde åka till Biltema igen för att handla grejer till sina högtalare (färg & kabel och sånt), så vi hoppade in i bilen och drog iväg. Första stopp var IKEA, sen vidare till Biltema och till slut svängde vi förbi ICA för att handla de 32 grejerna jag skrivit upp i appen (plus några till som P behövde). Mycket grönt blev det (startade ju om viktklubssprogrammet som sagt - nu jäklar ska jag bli både piggare och lättare!). Kom hem och packade upp alla varor. Käkade mellis (jordgubbar & nektarin) och sen stack jag ut på promenad medan P målade sina lådor. 
 
Såg ut så här (ja, lite tveksam outfit men orkade inte krångla till det, då hade jag kanske inte kommit iväg); 
 
En lite dryg halvtimme senare var svettloppan (dvs jag) tillbaks hemma igen. Slängde mig i duschen, fixade mig en islatte och monterade seden piedestal nummer två. Resultat nedan:  
 
Grävde fram lite av det jag handlade tidigare, baxade fram hushållsassistenten och lagade blomkålspizza. Det blev gott (som vanligt ;)). 
 
P käkade köttfärssås och spagetti, så nu har jag matlåda ett par dagar också. Bra så. Har inte bestämt mig för om jag ska orka åka in till kontoret imorgon eller om jag kanske bara gör det en dag (isf blir det torsdag, för då har jag massagetid). 
Kommentera inlägget här: