lunchdejt

Idag hade vi ä n t l i g e n  lyckats styra upp en lunchdate jag och M. Tjoho! Har ju inte träffat henne sedan dagarna innan hon slutade på företaget och nu ska hon snart åka upp norröver till sina föräldrar för att fira påsk (hon stannar där, någonstans mitt ute i ingenting en bit utanför Ö-vik kanske ett par veckor), så hon tog faktiskt tåget hit ut idag så att vi kunde träffas för annars vet man inte när det skulle blivit av. Trevligt! Vi gick till Espresso House och käkade. Trodde det skulle vara hysteriskt där, men det är ju stort och var inte så mycket folk, så det var rätt lugnt och skönt så vi kunde "catch up" på vad som hänt sedan senast utan störande moment. :) Jo, vi har ju pratat i tel och chattat lite, men det är ju inte riktigt samma sak. Man vill höra face to face om nya killen och så! :) 
 
Det var lite vår i luften när jag promenerade iväg; kvittrande fåglar, smältande snöhögar, blå himme och sol. Kunde till och med byta tjockjackan mot kappa. Härligt!
 
Jag åt en ceasarsallad med räkor som var helt ok. Tror jag åt samma senast jag var där?
Mössan behåller jag på till början av maj eller så. ;)
Kikade lite på Hemtex också innan jag kände att jag måste skynda hemåt igen för att jobba. M hoppade på tåget mot stan, jag skenade förbi MyWay och hämtade ut ett paket och sen var det work-work-work resten av em. 
Kommentera inlägget här: