aw

Vilket guldväder för AW vi prickade in igår. Ja, nu har det ju varit sånt här väder ett tag, men ändå. ♥ Riktigt nice! Jag och TK som hade bestämt datum och plats för AW:n var nöjda med med val av båda. Vi hade ingen aning om hur många som skulle dyka upp men vi blev ett ganska bra gäng trots att maj månad ju generellt är ganska fullproppad med anda aktiviteter. Jag hoppade på pendeln strax före fem och då var TK redan på (han bor ett par stationer längre ut på linjen). Han messade att han satt i sjunde vagnen (hur han nu visste det) men jag hann inte räkna så vi fick stråla ihop i vagnen. Vi var i allafall i samma sektion. :) Åkte till Sumpan och bytte till tunnelbanan för vidare färd mot Rådhuset där jag hade bestämt med M att vi skulle möta upp henne. Lyckades tajma så att vår vagn av tuben stannade EXAKT där M stod och väntade på perrongen. Vi gick över till andra sidan av perrongen och väntade in MH från repan. Hon hade hittat en av de nya säljarna på vägen (MM) också, så vi var 5 som travade Parmmätargatan ner mot vattnet och Orangeriet. Var framme vid halvsex (som var utsatt start-tid). På plats var redan ett gäng mer eller mindre sliriga kollegor (typ 8 - 10 st). Trevligt Jag och M gick in och beställde varsitt glas vitt och en pizza Margarita att dela på innan vi anslöt vid sittgruppen där de andra. Det vita vinet var by the way ingen hit (de hade ingen Riesling... buuuu). 
 
Pizzan var god iaf! :P
 
Vi käkade i lite olika omgångar och drack vin / aperol spritz / drinkar / öl och bara hängde & pratade.. ni vet after-workade. :) Efter hand anslöt ett gäng till, både nuvarande kollegor och några (3) tidigare också. Tror vi var kanske 25 pers totalt under kvällen (alla var inte där samtidigt dock).
 
Katarina & Conny. Lite lika bakifrån. )
 
Vid halvtio började jag bli trött och eftersom det var andra (bland annat M och F) som skulle börja röra sig hemåt så frågade jag om TK skulle med samma tåg hem och efter lite tvekan hakade han på, haha. Sög nog ff lite i öltarmen, men å andra sidan ville han orka upp i tid för att åka ut med familjen i båten idag. Tajmade precis ett tåg i sumpan, så jag var hemma hos P vid halvelva. Perfekt. Kikade på senaste Carpool Karaoke (med Adam Levigne) och sen några avsnitt av Suits innan jag hoppade i säng vid.. eeh. tre. Då sov P redan sedan länge. :)


Kategori: Livet Taggar: aw
Kommentera inlägget här: