blommor och blad

Sov 11 timmar i natt. Ja, jag somnade mitt i Grey's Anatomy. Synd. Men välbehövligt. Steg upp, röjde lite i vardagsrum & kök. Bryggde kaffe. Jobbade lite trots röd dag. Satt ute på altanen och drack kaffe & läste bok en stund innan jag blev rastlös och tvättade rent odlingsbänken, borden och lådan till dynorna från pollen. Fick vanvettskli i näsan igen. Hoppade in i bilen och drog till Jula där jag köpte en grensax, en ny sekatör plus en grässax. P handlade en ny regntunna (eftersom den gamla har spruckit). Fortsatte till Granngården där jag letade efter roshandskar. Hittade bara pyttesmå så det blev inget köp, men däremot slog jag till på en bägarranka eftersom det var rabatt (tror den kostade 199 kr jämfört med 259 på plantagen). Vidare till nämnda plantagen där jag köpte blommor och örter. Där hittade jag roshandskar , så slog till på det med. Mycket bra köp. Rensade nämligen det sista av taggbuskarna i rabatten när vi kom hem. Jobbigt som fan, men ungefär 1000 gånger lättare med bra handksar. De skyddar dock inte armarna så där har jag nya härliga rivsår (ajje).. Hade kortärmat på mig ja. Så varmt ock skönt! Fast lite blåsigt av och till. Hängde ute i trädgården hela eftermiddagen. Vi rensade, räfsade, krattade, planterade och plockade fram utemöbler. Helt sjuka mängde torra löv överallt. Orkade inte laga mat så P beställde pizza från onlinepizza till oss. Medan vi väntade körde han en vända med grovdammsugaren ute på trallen medan jag grejade inne (vattnade blommor & plockade ur diskmaskinen, ni vet såna grejer..). Och lite där tog orken slut.
 
Plockade undan ute och slängde oss i varsinn schäslong. Nu är det Eurovision men jag tror P har somnat. Jag ska se Ingrosso tänkte jag och sen blir det nog senaste avsnittet av The Handmaid's Tale (S2E4) innan det ng är tack och godnatt även för mig. Zzzz....
 
 
ja, det är mycket fokus på trädgård just nu.. ber om ursäkt för att det blir lite enkelspåriga inlägg för tillfället...
 
ps: HUR bra beslut att ta ledigt imorgon och få 4-dagars helg? BÄSTA! 
Kommentera inlägget här: