blåst, bullar och quiz

Vid halvtio i förmiddags stretade jag i regn och rusk (alltså det var SÅN motvind och regnade horisontellt) till husläkarmottagningen där jag hade bokat tid hos distriktssköterskan. Var genomblöt när jag kom dit. Kul. Satt och vilade en stund i väntrummet innan jag blev inkallad. Blodtrycksmätaren visade 160/80. Gnö. Vi bestämde att jag ska dit igen samma tid nästa vecka och om det är högt då med så skickar hon mig till läkare. 100 kronor för typ 5 minuter. Men tycker ändå att det är skönt att gå och kolla. 
 
Stannade till på Coop och handlade lunchsallad innan jag knallade hem igen (eller flög snarare, får då hade jag medvind). Fick med mig några lussekatter också. Fikade efter maten. Gott - och välbehövligt, får då hade "inget kaffe huvudvärken" börjat smyga sig på. Vågade inte dricka kaffe innan blodtrycksmätningen. Eller vågade gjorde jag väl, men tänkte det var bättre att låta bli.
 
Hade "easing into the weekend"-möte med HR-kollegan som jag gör nyhetsbrev med. Hon hade lärt sig orden "sockergris" och "lagom". Haha! Har ni sett Swedish Slang-klippet med Alexander Skarsgård? Tydligen har Michele ääälskat Alexander sedan hon först såg honom i True Blood. :D Bollade lite idéer för nyhetsbrevet som ska gå ut i december och pratade om "winter quiz:et" som vi ska göra till det. Hon tyckte vi skulle ha en fråga med "what movie or series" is this?" med lite bilder, som tex den nedan. Kan ni svaret? :)
 
 
Strax före fem stängde jag ner och tog helg. Värmde på lite glögg och parkerade mig i schäslongen bredvid P. 
 
ganska jäkla skönt att det är helg igen! och imorgon är det december. hoppas det blir lite kallare så att det blir mysigt att gå på julmarknad! (föredrar frost och ett par minusgrader framför två plus och regn & blåst alla dagar i veckan)
Åsa:

Love actually? Är det inte det, till julspelet? 🤔🐙

Svar: Klart det är! :) Bästa julfilmen. Älskar den!
Kattis

Åsa:

Jaa, den är SÅ bra. Älskar brittiska romantiska filmer typ den, Notting Hill osv 🤗

Svar: Kan bara hålla med!
Kattis

Kommentera inlägget här: