juice & finnar

Hoppsan, då var det måndag igen då! Jag orkade icke åka in till kontoret, så jag jobbar hemifrån och startade dagen med ett glas rödbetsjuice. Supergott var det inte, men en kollega tipsade om att det sänker blodtrycket (och jag läste om någon studie om det på nätet också att 2,5 dl om dagen ska vara bra), så tänkte det är värt ett försök (om det nu är så att jag ligger lite högt). 
 
Inget bloggande på hela helgen kan ju endera betyda att ingenting kul har hänt eller också att något kul faktiskt HAR hänt och i detta fallet är det det senare. Har minsann varit inne i storstan både lördag och söndag. ;) (mer om det senare)
 
Har ännu inte hunnit äta något onyttigt, så jag tänker att idag kanske är dagen då jag slutar äta onyttigheter i parti och minut... inte sluta helt (man ska ju inte överdriva) men dra ner. Godis, chips, kakor etc. VARJE dag är ju inte hållbart i längden (även om det nu faktiskt pågått ganska länge, eerrh). Får se om det går. Ja, att dra ner alltså. Har mens (och en hel tomtearme av röda finnar och blemmor i ansiktet), men ska  f ö r s ö k a  stå emot suget efter socker och fett idag (och ett tag framöver). Kanske införa lördagsgodis.... 
 
Jallafall. Tänkte bara lämna ett livstecken (så att ni vet att jag inte lagt ner bloggen..). More to follow... (måste bara jobba lite först).
 
 
Kommentera inlägget här: