söndag: panorama och bubbel

I söndags var jag lite seg när jag vaknade men det (värsta) ordnade sig efter ett par koppar kaffe & lite yogurt. Jag tog P under armen och pinnade till pendeltåget för att åka in till stan igen (ja! för andra dagen i rad, kan ni tro?!). Cirka 12:10 skulle vi nämligen möta upp Å på Hötorget hade vi bestämt. Egentligen skulle hon ha träffat MM på söndagen, men det frös inne pga anledning, så då passade vi på att mötas upp för en söndagsfika innan Å skulle ta tåget hem igen. Hade ingen direkt plan för vad vi skulle hitta på, så jag föreslog en fika på Kulturhuset / Cafe Panorama eftersom ingen av oss varit där förut - och så fick det bli. Bra utsikt över Sergels torg - där det samlades fok för manifestation kl 13 - var det där uppe, och helt ok fika också (men det glömde jag visst fofografera). När vi anlände var det fullt vid alla fönsterbord men efter bara ett par minuter blev det ett bord ledigt och det högg vi som kobror. ;) Trevlig upplevelse hela kulturhuset / stadsteatern skulle jag säga (utan att ha något direkt mer än rulltrappan upp till cafét + cafét & trevligt sällskap att basera det på, men ändå).. Dit kan jag tänka mig att gå fler gånger, kanske inte bara för att fika (tanten vid bordet brevid vårat drack vin, då det är ju ett alternativ om man vill ;)). 
 
När klockan närmade sig 14 (beer o'clock) bestämde vi att det vore smutt att hitta något ställe lite närmare centralen, så då promenerade vi till Scandic Continental och typ hängde på låset till Capital (takbaren). Eller okej, det var öppet men kanske inte helt uppstartat när vi anlände. Folktomt (skönt). :)
 
Inte så pjåkig utsikt därifrån heller btw.
 
Kvart över tre-ish drack vi ur våra glas och kilade ner / över till centralen eftersom Å's tåg hem till Gbg skulle avgå strax före halv. När vi kramats hejdå besämde jag och P oss för att det fick vara nog med storstad:ande för denna gång och tog rulltrappan ner till underjorden och pendeltåget. På hemmaplan gick jag en sväng till Coop för att handla fryspizza, mjölk och rödbetsjuice (medan P gick direkt hem pga kissenöd). Käkade middag (delade på ovan nämnda fryspizza; som var en Mozzarella e pesto) och sen dunade jag på schäslongen i typ 2 timmar. 😴. När jag kvicknat till läste jag en halv bok (Mannen som sökte sin skugga) och sen kollade vi lite på tv innan det var dags att sova igen. 
 
Bra söndag! 
Åsa:

Tack igen för att ni var så gulliga och kom in till stan o höll mig sällskap 💕

Svar: Det gjorde vi med nöje! :)
Kattis

Kommentera inlägget här: