tryck, tofflor och tröja

Idag jobbade jag på kontoret och var som vanligt trött som ett as på kvällen när jag skumpade hem på bussen i mörkret. Trots detta gick jag omvägen via centrum för att gå till apoteket (kronans som nog är störst i centrum) och fråga om de har drop-in för blodtrycksmätning och vad det isf kostar. Tanten i vanliga kassan sa att det har de. Kostar enligt uppgift 60 kroner om man inte är medlem och noll kronor om man är medlem. Jag är inte medlem... men jag kan ju bli. Var lite tight med tid just ikväll (eftersom jag var där precis innan de skulle stänga och de bara hade en som kunde mäta och han var upptagen med annat) men jag var ändå inte supersugen på att mätning ikväll (pga känns som att jag alltid blir lite uppstressad / får förhöjt när jag åker buss/tåg), men imorgon ska jag jobba hemifrån och tänker att jag kanske går dit redan strax efter att de öppnat. Mest för att det känns som att det är körigare runt lunch (och för att jag och P kanske ska luncha tillsammans imorrn). 
 
När jag ändå var i centrum köpte jag ett par fluffiga tofflor på Lindex och en sweatshirt på H&M. Var inte alls planen eg. men ja.. jag sögs med lite av hela black friday febern som verkar läckt ut i hela veckan? 
 
 
nu: kvällens (och kanske även nästa veckas) avsnitt av Grey's Anatomy på Dplay. 
Kommentera inlägget här: