faux fur

När jag var liten älskade jag att prova mammas kläder i klädkammaren. Provade det mesta men allra oftast provade jag hennes gamla päls. Lekte fin dam (som skulle på fest). När mamma dog var det min syster T som tog den pälsen. Sen var det nog mest min yngsta systerdotter som använde den. Vet inte var den är men antagligen i någon garderob hos sis. De senaste två åren har jag funderat på att köpa den svarta fuskpälskappan som Lindex hade (om ni minns?). I år tänkte jag att om de får in den igen så ska jag köpa den. Men så har de inte tagit in den. Istället har de kortare fuskpälsjackor i år. Inte riktigt vad jag tänkt mig även om de är härliga de också (men jag gillar ju längre modeller bättre).
 
Googlade efter andra alternativ och hittade tex denna från Vila/Bubbleroom, denna från Monki, denna från Vero Moda/Zalando och den här från New Look/Nelly - men kände mja.. kanske inte att de var helt rätt ändå.. plus att jag helst vill SE och PROVA innan jag köper, OM jag köper (för ni vet ju att jag e g e n t l i g e n  inte behöver någon ny kappa). Och så - fick jag syn på denna från KappAhl. Jamen, bra pris och lite så där "randig" som jag (tydligen) gillar. Slut i webbshoppen och eftersom KappAhls sök i butik är värdelös så visste jag inte om "min" lokala butik hade den hemma, men jag tänkte det var värt att dra dit och kolla, så när P och jag ändå var ute och åkte en sväng på eftermiddagen bad jag honom släppa av mig i centrum så jag kunde gå dit och kika. Det fanns EN. I storlek M. Ja, ni förstår ju, det var meant to be. Provade för att säkerställa att satt som jag tänkt, och ja - jag gillade den. Slog till. Dumt att inte göra det och sen gå och ångra mig (som med Lindexkappan)...
 
(hmm, nä jag har inte gjort rent spegeln än...). 
 
Väldigt gosig kappa. Jag är nöjd. Nu ska jag bara våga visa mig i den ute också. Riktigt stora glasögon på också så kommer jag att känna mig som en rysk dam eller nåt. :)
Anna:

Varför skulle du inte våga visa dig ute? Den är ju såå fin och rätt just nu, sluta dumma dig och gå ut och var så snygg i din nya kappa ☺!

Svar: Idag har det regnat och jag har knappt varit utanför dörren, men snart så :)
Kattis

Kommentera inlägget här: