950922

Min almanacka från 1995 som var året då jag blev diagnostiserad med kronisk myeloisk leukemi (KML) och cellgiftad/strålad och fick benmärgstransplantation (BMT). 1995-09-22 var dag 0 dvs den dag då jag (ca kl 19:15) fick min nya benmärg av dr Höglund som klapprade in i mitt rum i stulna träskor. :) (en stund efter att mamma som bodde i rummet med mig hade hört en helikoper landa på plattan på taket i närheten och gissade att det var min märg som kom... vet inte om hon hade rätt, men donatorn fanns i USA skulle det visa sig 10 år senare).  
 
Tiden på isoleringen tillbringade jag som synes med att prata i telefon, skriva brev och kolla igenom hela skåpet med gamla VHSfilmer. På fredagen innan transplantationen såg jag till exempel Days of Thunder. 
Ja. Idag fyller jag alltså 23 år. Grattis till mig! :)
 
 
Stina:

Grattis på födelsedagen och kram till dig för att du övervunnit sjukdomen. Glad för din skull. Kram Stina (f.d Sparkling Tajland)

Svar: Tack! :)
Kattis

Åsa:

Grattis på din extra-födelsedag!! 💉🇺🇸🏥👊🏻👸🏼❤️❤️❤️

Svar: Tackarrr! :)
Kattis

Maria:

Grattis till livet! Underbart!

Svar: Tack! Ja! :)
Kattis

Kommentera inlägget här: