att ha skjorta och vara bestämd (och sned)

Jag idag i skjorta från KappAhl och gamla byxor från Gina Tricot. Om ni tycker att jag ser mer sned ut än vanligt så är det nog för att jag är det. Lääängtar till massagen nästa vecka... (hon brukar kunna lossa lite i höften så att jag blir lite rakare liksom..). 
 
När jag gick ut på lunchen vid 13 bytte jag till jeans (eftersom jag inte orkade skor med klack och byxorna är lite för långa att ha med sneakers). Samma jeans och jacka som igår. Lite varmt för jacka igen faktiskt. 
 
Provade en Dobber-jacka på MQ (behöver verkligen inte en ny jacka, men den var så snygg så jag var tvungen att testa om den var lika snygg på mig som på galgen.. det var den inte) innan jag gick till Coop och köpte mjölk & dumle + en gooh-låda till lunch. Glömde köpa flingor. 
 
Blev sen lunch idag pga att jag hade möte med chefen klockan 12. Vi hade Q3 check-in. Prat om vad jag gjort senaste kvartalet och vad jag ska fokusera på framöver. Vi pratade mest om att det är så förbannat svårt att få folk att svara på mail. Vi har samma problem båda två. Är som att maila ut i ett svart hål för det mesta. Och det är ju inte som att vi mailar för skojsskull, det är ju mail om saker vi faktiskt behöver återkoppling på.. Sen pratade vi lite om Poldark (serien) för att jag såg en bild på hans hund Hector som var tagen i miljön där Poldark spelas in. Hur som helst. Fick lite feedback också, främst på att jag måste bli lite mer "assertive". Kontrade med att det är svårt när jag inte vet vad jag har för ansvarsområden eller bofogenheter att göra / kräva saker. Han förstod det och sa att han ska försöka bli lite mer inkluderande och komma på fler (förhoppningsvis roligare) arbetsuppgifter åt mig. Vi får väl se hur det blir med det. 
 
Hade förresten fått mail från en rekryterare på monster som ville tipsa om ett jobb häromdagen. Tyvärr verkar företaget hon rekryterar åt ligga i Nacka, så det känns inte aktuellt. Men ändå. Någon tänkte på mig *ååååh". 
 
 
 
Kommentera inlägget här: