en lördag i ett liv

Vaknade med huvudvärk igår och låg kvar i sängen tills värktabletten som P kom upp med kickade in. När jag kände mig ok gick jag ner och gjorde P sällskap för några koppar kaffe i vardagsrummet. Slappade framför tv:n i flera timmar tills vi äntligen tog tag i oss själva och drog iväg till Jula för att köpa bensin till gräsklipparen. Sen bestämde sig P för att faktiskt äntligen slå till på en ny mobiltelefon så vi åkte till Webbhallen Infracity för att köpa den. Han köpte - ganska otippat - en Google Pixel 2. När vi kom hem tog P tag i gräsklippningen som var loooong over due medan jag.. eeeh.. slappade igen. Slappade och åt choklad. japp japp. Skyller på att jag hade (har!) ont i nacken / ryggen fortfarande. Tog en varm dusch för att få det att släppa lite. Sen lovade jag P att jag kunde bjuda på middag ute eftersom han (återigen) tagit tag i gräsmattan. Sagt och gjort, vi travade iväg till en av de lokala restaurangerna där jag bara varit en gång tidigare. Jag blev positivt överraskad; de hade uppdaterat menyn sedan sist och lagt till fler rätter och vegetariska alternativ. Gillas! Var ganska tomt när vi kom dit vid femtiden men fylldes på efter hand. Gulligast var 70+ gänget på 6 pers, 3 damer och 3 herrar där herrn med rullatorn sprintade in först.  
 
Vi valde att dela på vitlöksbröd med saffansaioli till förrätt. Vet inte om aiolin passade så jättebra till men det blev ju ganska fint på tallriken med det gula och brödet var gott. Plus alltid trevligt med lite grönt till. Helt lagom att dela på förövrigt, för äter man ett sånt här fat själv så orkar man ju inte äta varmrätt...
 
Jag velade lite mellan vegetarisk burgare (halloumi) och vegetarisk pasta till varmrätt men valde till slut pastan. P slog till på en bit kött, Filé Mignon Black & White. 
 
Orkade inte äta upp allt.. Portion för truckerchaffis typ. Men gott. Hade kanske inte mått dåligt av en liten splash citron för att få upp syran lite, men helt klart över förväntan (för ett sån här lokalt hak).  Blev megamätt. P's fat ser kanske inte mycket ut för världen men inte heller han gick på något vis hungrig från bordet. Var inte tal om att orka efterrätt, men vi stannade en stund efter maten och tog varsin dricka till. Jag valde päroncider. Det har jag inte druckit på evigheters evighet. Rätt gott så där ibland med mycket is. 
 
På kvällen var vi bjudna på inflyttningsfest hos P's kompis MW. Han har träffat en tjej på internetz och de har nu flyttat ihop; hon (och hennes häst!) har kommit från någon annan del av landet (Kalmar tror jag) för att bo ihop med honom här "i storstan". Hade festen börjat lite tidigare så hade jag nog orkat dit, men trots att vi poppade musik på hög volym så hann jag sega till och få ont i huvudet (igen!!) innan det var dags (festen började 21), så jag orkade inte. Kanske hade jag ändå gott om tidigare fester där varit superhärliga, men mjaaah.. brukar inte känna någon och det brukar inte vara "bjudning" direkt (temat var "chipsdisco"),  så jag bangade... P däremot drog iväg vid någongång efter 23 (!) Strongt jobbat. Men även han känner att vi borde försöka bli lite mer sociala.. :)  Jag stannade som sagt hemma  - på schäslongen under täcket som jag hämtade ner från sovrummet - och kollade på "Hidden Figures" (Dolda tillgångar) på C More. Fick ta en värktablett till för att bli av med huvudvärken igen, och mådde ganska bra igen när den försvann. Var fortfarande vaken när P kom hem strax efter 2 (han fick skjuts av en annan kille som var på festen).
 
och det var den lördagen det..
 
Anna:

Suverän film om något jag inte visste så mycket om alls, gillade verkligen den!

Svar: Ja, såg trailer för den någongång för evigheter sedan när jag var på bio och tänkte jag ville se den, men sen glömde jag bort, så blev glad när jag hittade den nu. Helt klart sevärd!
Kattis

Kommentera inlägget här: