göra om

Badrummet på övervåningen är ju lite som det är. Har inte direkt orkat göra så mycket där, men nu känner jag mig eventuellt redo att försöka göra i ordning lite (kanske inte just IDAG, men snart...). Lite knepigt dock, för även där (precis som i sovrummet, hallen, vardagsrummet, lilla sovrummet (kontoret) och på toaletten) har någon av de tidigare ägarna gjort fondvägg. En av väggarna, den bakom handfatet, har mosaik i någon form av obestämbar färg (brun, speglande koppar?) istället för vitt (30x10) kakel. Golvet är beige och kommoden är brunröd (usch).
 
Skulle gärna ha lite mörkare grått (nähä?!) golv (klinker) och vita väggar (det vita kakel vi har funkar, men gärna samma på alla väggar). 
 
Golv: 
Vägg: 
Fondvägg: 
Vägg/fondvägg/kommod: 
Helst skulle jag alltså göra om HELT, men det känns (precis som i övriga huset) onödigt att riva något det inte är något större fel på (mer än att det egentligen inte är min stil/smak), så som dett första steg tänker jag att jag skulle vilja göra om kommoden på något vis. Heter det ens kommod när den ser ut så här? Aja. Bänken/hyllan vid handfatet iaf.
 
Frågan är ju bara vad jag ska göra. Måla om? Försöka klä den med dekorplast? Skulle helst ha något med dörrar eller lådor så att man kan stänga om grejerna men kanske räcker det om jag kan ordna till färgen / utseendet på den som finns. Skulle också behöva byta ut blandaren för det sitter ju någon sneak-variant där som LÅTER helt sjukt mycket... Åt andra hållet ser det just nu ut så här: 
 
Hink i badkaret efter fönstertvätt tidigare i somras.. nej, den ska inte stå där... men den blev kvar. Badar ju typ aldrig... Kanske borde börja. Kanske också skulle fixa en badkarsbräda. Vill gärna ha en snygg i trä. Typ drivved... 
 
Men åter till kommoden... vad skulle ni göra med den om ni var jag? Måla? Dekorplasta? Kakla? Riva ut? Tips emottages tacksamt... (skulle gärna "Ernst:ifiera på något vis här inne...)
 
Kommentera inlägget här: