livet

Jag idag = invirad i filt och med stora tofflor på, pga jättefrusen (cardigan från Lindex och byxor från Gina Tricot). Känner mig öööögly. Platt hår och dubbelhakor. Trött hela tiden trots att jag sover 8 timmar per natt. Träningsvärk har jag också och jag har inte ens tränat, bara målat lite. Mensen kom idag och jag överäter turkisk peppar och dumle (jättegod kombo förövrigt). Försöker lära mig att hantera gmail istället för outlook på jobbet. Det är lite förvirrande. Mest det här med converation view, men change management teamet rekommenderar att man försöker ge det några veckor innan man stänger av det och jag är utsedd "google guide" (early adopter som ska hjälpa till att övertyga övriga sen när de migrerar om en månad ungefär) så jag försöker verkligen.  Konstigt att det tar emot så mycket med g suite och chrome på jobbdatorn, jag använder ju det hela tiden privat. Kanske är det därför. "På jobbet" är jag för övrigt inte idag heller som ni ser, jag jobbar hemifrån. Prokrastinerar. 
 
Ska försöka orka åka in imorgon och på torsdag,för imorgon bjuder fastighetsägaren på gratis frukost (gillar man ju) och på torsdag har jag tid för massage (halleluja). Igår började jag se "Keeping Faith" på C More. Tre avsnitt hann det bli innan det var dags att sova.
 
"Faith, a small-town Welsh lawyer, is forced to cut short her extended maternity leave when her husband and business partner, Evan, goes missing. As the truth of his actions surface, Faith must fight to protect her family and her sanity."
 
Innan dess var vi på IKEA och Willys en sväng. Köpte vita handdukar och tunnbröd (bland annat). Nyttiga livet har gått åt helvete. Höstdepression och pms can do that to you. Konstigt det där med att jag blir på riktigt irriterad nu när jag hör om att det ska bli sommarvärme igen. Vem gillar inte värme? Eeeh, jag tydligen. Iaf så här i mitten av september. Vill använda höstkappa och halsduk. Köpa rosa bandet och ha timberlands. Inte gå i flipflops och tshirt. Är visst mer årstidsmänniska än jag trott. Kanske vore det annat om jag var någon annanstans än hemma.
 
Kännar att jag är "låst" på något vis (på alla vis). Och osynlig. Är jättedålig på att svara på sms och meddelanden när jag får dem (vilket iofs inte är särskilt ofta) men blir jättestörd när någon inte svarar mig genast om jag skickar något. Hur svårt är det att svara liksom?! (tydligen jättesvårt när det är j a g  som ska göra det...). Blir lite stressad över att folk tycker så mycket om allt hela tiden också. Måste man ha en åsikt om ALLT?
 
Vill köpa en vit fluffig stor matta till sovrummet. Kommer vara hell att hålla ren, men jag vill ha det ändå. Har inte kollat ut någon utan mer generell craving så där bara. 
 
Känns som att jag har skrivit allt det här 1000 gånger förut. Låst som sagt. Förlåt, hoppas ni orkar läsa ändå. Ni som brukar göra det. Ni är ju inte så många, men det är trevligt att ni kikar in ibland. 
på första bilden förövrigt dagens lunch. köpte med mig från tastys när jag ändå var i centrum. pastasallad med avokado. orkade inte hela (mest för att åt några finncrisp med ph.ost innan jag stack ut).
-Jenny-:

Jag har följt dig sen bildbybblan-tiden och gillar dig för att du är ”vanlig”. Leva, jobba, bo. Som de flesta andra. Glad ibland. Less ibland. Så som livet är mest. Tycker att du är fantastiskt duktig fotograf och älskar när ni reser iväg och du recenserar i efterhand 💗
-Jenny-

Svar: Kul att du har hängt med så länge! Och ja, detta är väl en "vardagsblogg" i ordets sanna bemärkelse. Tack snälla! Får kanske försöka dra ihop någon resa snart igen för att komma ur tristessen lite. Tack för att du läser! <3
Kattis

Sofia:

Åååå kan så relatera. Känner mig så fruktansvärt lättirriterad och less. Tycker vardagen/råtthjulet tar död på all kreativitet och ork. Har extremt stort behov av verklighetsflykt, typ serier och ljudböcker. Vill bara vara ifred😤
Men men det vänder väl framåt våren antar jag.. kram från en fellow dysterkvist

Svar: Huvva.. "framåt våren".. Nä, hoppas vi kan försöka vända känslan lite tidigare än så, åtminstone tillfälligt! Vi får försöka hitta något som bryter tillvaron i hjulet! Kram
Kattis

Åsa:

Känner igen känslan så himla väl! Dagarna går liksom i stå, man försöker piffa sig men ser ut som en påse skridskor. Tränar men äter fel och blir tjock ändå. Känner sig fel på jobbet, kommer inte till sin rätt. Vill vara social men stör sig samtidigt på folk, de man vill umgås med vill inte (har inte tid) för en, man är inte så viktig (?). Vill bara sitta hemma och se på tv men det känns som om livet bara passerar förbi - vem skall se en där man sitter under filten? Kommer aldrig träffa nån. Vill inte träffa nån heller när jag är så ful o fet, samtidigt som jag inte vill vara så ensam.

Bläk.

Svar: Precis så - blääk! :/ Hur går det på nya jobbet, har du fått något att göra? Vad var det sagt att du skulle göra? Kram
Kattis

Anna:

Jag läser ju jämt det vet du! Trist känsla det där, själv känns det som att jag ska bli sjuk men skiten bryter ju inte ut. Lite allmänt seg och trött denna vecka känner jag.

Hoppas det vänder snart för oss alla, kram!

Svar: Också en trist känsla det där mellanläget mellan sjuk och inte.. bryt ut eller försvinn liksom! Håller tummarna för det senare för dig! Kram
Kattis

Åsa:

Jag har lite mer att pilla med men inga kvantiter... skall iaf på tjänsteresa till Norrland i början av november, det skall bli kul att åka dit igen o träffa gamla kunder!

Svar: Kul! Och ute och kör bil är du också! Coolt! :)
Kattis

Kommentera inlägget här: