provtagning och ny chef

Igår var det måndag och jag steg upp i ottan (nåja, vid 6) för att dra till till bussen vid 7 för färd mot 1. KS och provtagningscentralen och 2. jobbet. Provtagningen har flyttat till nya Karolinska men jag lyckades ta mig dit utan större problem. Lite längre promenad från busshållplatsen dock. Rätt mycket folk i väntrummet (som vanligt). Kom in efter kanskse 25 minuter, blev 3 rör blod fattigare och travade sen ut för att promenera över kyrkogården mot kontoret (efter snabbt stopp vid kafeterian för att handla en frukostmacka - var hungrig som en varg). Kallt igår, önskade att jag hade haft mössa faktiskt där jag promenerade. Didriksons jackan som varit a l l d e l e s  för varm tidigare (var inte tal om att kunna ha den förra veckan) som jag sett fram emot att använda igen kändes faktiskt lite kylig när termometern visade ca 2 - 4 grader där på morgonkvisten. 
 
Var på kontoret vid 9:30 och såg att chefen som var på semester förra veckan hade flyttat veckans tisdagsmöte till måndagen med kommentaren "I'll be travelling tomorrow, so would like a quck catch-up todsay if possible".  Mhmm... travelling? Han brukar inte direkt resa i arbetet, så undrade lite vad det handlade om. Klockan 13:30 fick vi veta. Han ska byta tjänst och bli service lead för en av våra största kunder och lämnar därmed rollen som Chief of Staff och min / vår chef (och har redan smygstartat vilket är varför han ska resa; han ska sitta ute hos kunden ett par dagar i veckan).
 
Kanske var detta bara nyheter för mig (ryktena om detta hade visst redan börjat florera, men hade inte nåt mig här borta i Sverige)... Den som ska ta över efter honom som CoS och chef över gruppen är Kylie som ingåri gruppen idag och alltid är den som backat N när han varit borta (så hon visste ju obv redan). Vi får ingen backfill utan det blir vi 3 (Kylie, jag och Jamie i Singapore) som gruppen kommer att bestä av, så jag tänker spontant att det kan bli mer att göra om vi ska täcka allt som behöve göras på tre pers... Hur som helst - kul för N som ju inte riktigt trivts i sin roll på senaste tiden, han verkar se fram emot sin nya roll (och att komma bort från sin nuvarande chef vars ledarstil inte riktigt verkar passa honom).
 
Kanske kan detta bli bra för mig med? Jag tycker ju inte att det är svinkul just nu (och har inte gjort på ett tag), och det känns som att K kanske är lite mer inkluderande och mån  om att vi ska kännas som en grupp. Fast det är bara min känsla... får se om det blir så, har eg. inget att basera det på mer än att det brukar kännas så när hon backat N. Håll tummarna för att det blir bra detta. Chefsbyte nr 3 för i år... (hade ju N när året började, sen fick jag Crystal i USA en kort period men blev flyttad tillbaks till N när C bytte tjänst och nu - någongång  mitten på oktober - blir jag alltså flyttad til K).
 
Håhåjaja. Vad är det nu vi brukar säga... ja, just det ja - Change Engergizes You....
 
Kommentera inlägget här: