status: urk

Bortsett från att jag sett på serier har jag inte orkat göra så mycket de senaste dagarna. Allt känns trist och tråkigt. Bara blä liksom. Känns bättre att grotta ner sig i en bra serie än att tänka på mitt eget gråa liv. Har ingen lust att planera in något heller. Känner mig ful. Och jobbet ska vi bara inte tala om... så v a n s i n n i g t  tråkigt. Har inte orkat åka in till kontoret (så har jobbat hemma). På torsdag ska jag ha kvartals-check-in med chefen för att prata om senaste kvartalet och fokus för Q4. Kan bli ett jobbigt samtal eftersom det mesta känns prutt.
 
💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩
 
Kanske är det PMS (eller PMDS rent av). Appen (Menskoll a.k.a. P Tracker) säger att det är 6 dagar kvar och det stämmer med östrogentablettkartan. 
 
Saxat från vårdguiden; 

Vid PMS kan du känna något enstaka eller några få av symtomen nedan:

  • Du känner dig irriterad och lättretad.- check
  • Du känner dig orolig och ångestfylld. - check
  • Du får snabba humörsvängningar.- check
  • Du känner dig nedstämd och får mindre lust att hitta på saker. - check
  • Du känner dig trött och får mindre energi. - check
  • Du får svårare att sova. (nja)
  • Du blir svullen i kroppen och särskilt över magen. - check
  • Du känner av spänningar i brösten eller att de blir ömma. (nä)
  • Du får huvudvärk.- check
  • Du blir hungrigare än vanligt och sugen på sött - check
 
Ja, nyttiga livet har gått åt pipsvängen också dessa senaste dagar. Ikväll åt jag kladdkaka till middag... Brukar märka av PMS mest genom att jag blir irriterad på folk  (som är /  gör irriterande grejer; går långsamt, pratar högt, gör konstiga ljud etc.) men brukar inte känna av så häääär mycket.. dippen känns större än vanligt liksom. Men kanske gör de senaste dagarnas regn, rusk och höstkänsla sitt till... 
 
 
Kommentera inlägget här: