långt lördagsinlägg

Passpå! Här kommer ett lång inlägg om min lördag för den som vill och orkar...
 
Igår eftermiddag travade jag iväg mot centrum för att hämta ut ett litet paket från Skincity som levererats till Instabox. Hade knappt rört på mig alls under dagen (låg i soffan och kollade på klipp med kändisar som överraskar sina fans i flera timmar..). Tog en omväg och gick lite i backar på vägen dit för att få ihop steg och "rörelsemål". Hann njuta liiite av sol och blå himmel iallafall. Älskar att det känns som att våren är på G (även om det är lite tidigt för att börja hoppas på riktigt ännu). 
 
Hämtade ut mitt paket (älskar förresten också att man kan lägga beställning fredag kväll och sen hämta ut paketet i boxen dagen efter!) och passade på att kika lite snabbt i några av butikerna (klockan var över fyra så det var nära stängning.. därav "lite snabbt"). På något vis lyckades jag ändå spendera en bra sudd med pengar när jag var där... :O Inget onödigt direkt men ändå, otippat - jag skulle ju bara hämta ut paket... 
 
Först var jag på H&M och hittade en grå sweatshirt som jag gillade (gillar!) och slog till på (bara jag som vill kalla såna här tröjor för "collegetröja"?). Rensade ut ett gäng för små tröjor i "Marie Kondo"-rensningen för någon vecka sedan så jag kände att inköpet var motiverat. 
 
När jag var på H&M kikade jag efter en ny transparent ögonbrynsgel eftersom min gamla är slut och den färgade jag köpt är lite för mörk på mig (iaf just nu när jag är blek som ett spöke), men som vanligt var det helt utplockat bland sminket på H&M, så jag gick till Kicks istället. Hittade bryngelen och råkade se att Kicksmedlemmar har 30% på parfymer från Clean just nu (iaf i min lokala butik). Jag har inte använt parfym överhuvudtaget på eeevigheter... mest för att de jag brukar använda har tagit slut och jag inte köpt nytt, så jag bestämde mig för att passa på och slå till på en ny nu när det ändå var lite rabatt. Fick bli en gammal favorit; Clean Shower Fresh.  Fick dessutom två peelingprover på köpet. Oklart om det var för att jag handlade över en viss summa eller om det var för att kunden före var besvärlig och tog en evighet att betjäna (dvs gav lång väntetid för mig). Eller så var det något alla medlemmar fick kanske.. Ska bli kul att prova den iaf. 
 
När jag var på Kicks spanade jag även efter en mascara som jag såg fick bra betyg i senaste numret av Må Bra (tror jag att det var) och som jag är lite sugen på att prova, men den fanns inte där (var slut), så jag pinnade iväg till Lindex istället för att se om de kanske hade den. Det hade de, så jag köpte den; L'Oreal Paris Unlimited Very Different Waterproof Mascara (och en klädvårdsrulle.. eftersom jag behöver en att ha på övervåningen). 
 
Sen promenerade jag hemåt igen med tygkassen full av grejer. Inte särskilt tung kasse dock, så jag valde att gå en omväg hem också. Det hade börjat skymma men var fortfarande ganska behaglig temperatur (även om det blåste lite mer nu än det gjorde tidigare). 
 
Väl hemma igen meddelade P att han var hungrig och att han tyckte att vi borde gå ut och käka. Sagt och gjort - vi pinnade iväg till en av de lokala pizzeriorna som ligger cirka en kvart bort (14 min enligt maps). P åt en Hawaii och jag valde falafel med ris. Gillar inte ris lika mycket som pommes så jag tänkte att jag skulle äta mindre (färre kalorier) på detta vis. Tror att det funkade. Heh (fast jag har nog ändå gått upp i vikt denna vecka också... har gått asdåligt). 
 
Efter avslutad måltid promenerade vi hemåt igen och jag packade upp mitt Skincitypaket. 
 
Hade bara beställt ny brynfärg (i färgen grafit att blanda med den bruna färgen jag också använder), en färgkopp i glas att blanda till brynfärgen i (eftersom min gamla i plast har gjort sitt efter flera års trogen tjänst) och ett par svarta handdukar (eftersom vita små handdukar och smink är en rätt dålig kombo). Sen får man ju alltid (om man inte aktivt väljer bort det) lite extra gåvor när man beställer från Skincity, prover, necessär, tygkasse (jag använder mina jättemycket!) och en Kokeshidocka; 
 
Dockan får hänga med sina kompisar i hyllan i vardagsrummet. 
 
Resten av kvällen spenderades framför TV:n... vi kollade på Mello tillsammans och sen började jag se "The Umbrella Academy" på Netflix och P kollade på något flygrelaterat tror jag... :)
 
Åsa:

Säger oxå collegetröja! 🙋🏼‍♀️ (Drömmer om en rosa Aqua Limone t o m, hade 3-4 st på 90-talet men de kostar ju 1000:-...lite för häftigt).

Svar: Skönt, då är vi fler som gör det :) Aha, Aqua Limone känner jag inte ens till (hej hej kusinen från landet här) :) Ser fina ut (googlade) - men ja, lite väl saftigt pris. :O
Kattis

Anna:

Det heter ju collegetröja, jag fattar inte alls grejen med sweatshirt, tränar folk i dem eller varför heter de så? Blir dock galen när det står collagetröja ibland, vadå collage??

Svar: Fattar inte heller riktigt så var tvungen att googla nu och hittade följande:"Collegetröja är en svensk översättning av engelskans sweatshirt. I USA är det mycket vanligt att elever på gymnasium och högskola använder sig av dessa sweatshirt, antingen som uniform eller som personlig tröja för att visa skoltillhörighet, antingen med skolans namn eller logotyp över bröstet, därför denna svenska översättning till collegetröj.""The 'sweat' is more of a reference to sweaters because of the material used to make them is usually thick cotton jersey." Haha, "collage" det har jag nog aldrig stött på.. Nä, det känns ju helfel. :) Gulligast är ändå att min kompis säger "sweet-shirt" om detta. Har inte hjärta att rätta henne... :)
Kattis

Kommentera inlägget här: