livet etcetera

Ny vecka, nya tag? Eeeeller inte. Våg och måttband visade båda "upp". Baguettefrukost, yogurtlunch och quinoanuggetmiddag. Bra! Plus en massa onödigt skräp. Mellanmål. Godis och glass. Inte bra. Suck. Glass mest för att jag fick ont i halsen på kvällen. Godis för att.... eeh, gott. Och för att det fanns hemma. Kanske mest det.. Imorgon är en annan dag... Nyttigare livet började om från och med nyss. Glassen är slut så nu blir det inte mer, ont i halsen eller ej (har fortfarande ont). Jobbmässigt är jag tillbaks i "träningskoordineringsträsket" som jag var så glad att slippa förra året. Backar dessutom bossen som är på semester denna vecka. Fick ingen överlämning så hoppas det blir en lugn vecka (vad gäller hennes grejer). Jobbade hemifrån idag trots att internet strulat (gått upp & ner) hela helgen. Gick bra. Dock har det känts som att hela huset vibrerat hela dagen pga att de håller på och anlägger cykelbana (tror jag) längs med vägen som ligger parallelt med vår gata.. Jäkla oväsen på det där ångvältet som körde omkring idag. Eller om det var grävmaskinen som lät. Sjukt irriterande oavsett. Vibrationerna och ljudet satte sig liksom i bröstkorgen på något vis. 
 
---
På torsdag ska jag in till kontoret. Helt korkat beslut; det är den dagen i veckan jag har som allra mest att göra. Men det är jag som ska fixa fika... (och ja, det var jag som gjorde fikalistan... snacka om ogenomtänkt...)
 
bilder från mytherapistsays (obviously)
 
Kategori: Livet Taggar: vikt, viktklubb;
Kommentera inlägget här: