min torsdag (alla hjärtans dag)

Igår torsdag åkte jag in till kontoret för andra gången denna vecka. Hade sovit alldeles för lite och var aptrött, men hade en massagetid inbokad vid lunch och såg mycket fram den emot att Karin (massören) skulle jobba med framför allt vänsterhöften som ju har krånglat en del sista tiden - så det vara bara att pallra sig upp. P skulle också upp och jobba för första gången denna vecka (han har ju som sagt gjort illa känt och har haft svårt att röra sig och köra bil). Han låg dock var under täcket när jag drog hemifrån vid strax efters sju...fördelen med att jobba nära hemmet...
 
På kontoret höll facilities (personalen från repan) som bäst på att alla hjärtans-piffa kontoret. De hade köpt geléhjärtan, rosor och ballonger att pynta med. Fint! De hade ingen helium utan blåste upp ballongerna 'som vanligt' och tejpade sedan upp dem i taket. Smart! :) Och kolla vad fint! :)
 
Chefen ställde in vårt grupp möte så jag hade en väldigt lugn dag. Gick på massagen vid 11 (faaan vad spänd jag var vid höften) och sen käkade jag tomatsoppa och knäckemacka till lunch innan jag jobbade vidare (bad supporten om hjälp med att undersöka varför jag inte kan starta webex från chrome fast jag har rätt extensions.... han kunde inte lösa problemet tyvärr)...  Jag gjorde (på bägäran från TK) en ny torsdagsfikalista i onsdags och eftersom det var TK som begärde den - och han dessutom fyllde år igår - så satte jag honom överst på listan, vilket innebar att han var ansvarig för gårdagens torsdagsfika. Han gjorde det enda rätta och bjöd på födelsedagstårta. :) Jättegod!
 
Efter jobbet hämtade jag ut mitt paket med tankinis från Esprit och sen handlade jag lite alla hjärtans mys innan jag promenerade hemåt. P hade tänkt lite likadant vad gällde alla hjärtans mys (fast ännu mer) och mötte mig med tulpaner, choklad och prosecco när jag kom hem. ♥ Orkade inte laga "finmiddag" så vi delade på en fryspizza (en mozza/pesto pizza från frysdisken alltså) och sen blev det semla till efterrätt (årets första! - P hade köpt). Mums! Dessutom lite bubbel och choklad. Sen var jag typ i koma... Hamnade "lite" över kaloriplan igår kan man säga....(åt mer än dubbelt så mycket än jag skulle...) och mådde därefter. Somnade på soffan vid 22 och vaknade med brutalt ont i magen.... :( Jag som skulle rycka upp mig denna vecka eftersom det gick dåligt redan förra... suck. Nu blir det skärpning, helg eller ej! (synd bara att skafferiet är fyllt med onyttigheter som pockar på uppmärksamhet...). Aja. Det får gå. Det SKA gå.
 
Min alla hjärtans outfit såg ut så här: 
 
Hjärtblus, röd cardigan, svarta croppade jeans och älskade trasiga sneakers (det var jäkligt halt på morgonkvisten när jag skulle till bussen, men till kvällen hade isgatan tinat).
 
Hoppas att ni hade en fin torsdag! Nu är det snart helg - woop woop!
 
Kommentera inlägget här: