tights, tröja och måttband

Fick hem de där träningstightsen från ICAW idag (ja, jag beställde dem - jag är ju en sucker för fuck cancer-grejer pga.. well, fuck cancer) och jag kan bara hålla med om det som står på hemsidan; de är små i storleken. Jösses. Höll inte på att få upp dem äver baken, men det gick till sist. :) Väl på sitter de bra så vitt jag kan bedöma, har inte tränat i dem än (well, tränar ju inte direkt tyvärr, men promenerat då), men de kändes bra på. Som ett andra skinn. Om jag tappar någon cm till runt mage/midja så blir det nog toppen. 
 
Ganska långa också (som väntat) - får se om jag kan ha dem upprullade som på bilden eller om jag klipper av dem en bit sen. 
 
Apropå cm förresten så var det ju mätning (och vägning) igår. Måttbandet visade på ytterligare 1 cm minus runt både mage och midja - hurra! Nu alltså totalt -4,5 cm runt magen och -5 cm runt midjan och över naveln. Tjoho! Snart kan jag ha de där svarta jeansen med lite flare som jag hittade när jag röjde i klädkammaren i söndags. De går på nu, med ett nödrop, men det behövs en eller ett par cm till för att jag ska kunna andas också. ;) Vågen sa -0,8 kg sedan förra måndagen, totalt -3,8 kg. Heja mig som lyckats hålla i både matvanor och promenader första månaden. Dock med lite "utsvävningar"i form av bubbel, pizza och några ostmackor, men så får det ju vara, annars blir det ju för jäkla trist; livet. Ska nog förresten ut och äta sushi med M imorgon. Då kan det ev. bli lite vin och efterrätt också. Trevligt! 
 
Köpte inte det där rosa linnet som var med i samma inlägg som tightsen förra veckan, däremot slog jag till på en svart variant med halvlång ärm. I like it. Snabb leverans också, den fick jag hem redan i fredags. Förlåt för suddig bild. Tydligen har jag svårt att stå stilla...
 

 och ja, jag skulle behöva träna armarna lite... aaaaaany day now....

Kommentera inlägget här: