flashback: nyårsafton

Vi började med bubbel.
 
Skål!
 
 
Glitternaglar förstås. Lite klumpigt målat men det var ju bara för kvällen, så...
 
Tända ljus förstås. Ljusstaken stod inte svinbra där på köksön för när ugnen började flåsa varmluft så rann det stearin högt och lågt... Aja. 
 
Partytutor och konfetti och glittriga masker. 
 
...och diadem.
 
Jag knåpade ihop quinoanuggets (fast jag gjorde dem mer som biffar) pga vansinnigt goda (om man har västerbotten i - mmm). 
 
Passpå! Dags för nästa flarra bubbel! 
.
Och så lite mat då. Lite grönt...
 
Egen potatisgratäng....
 
...och så biffar till det. Quinoabiffarna till mig (blev matlåda för ett par dagar också - perfekt!) och lövbiff till P (som gjorde knyten med vitlöksost och paprika). Till efferrätt hade vi tänkt glass och kolasås men blev för mätta (som vanligt), så det orkade vi inte...
 
Här är min nya ljusstake från Hemtex förresten (ja, det blir lite för varmt i hyllan när man tänder ljust där tyvärr...).
 
Jallafall. Istället för efterrätten satsade vi på Hot Shots! (horreshorre!) :P Gott! 
 
Och ja, sen åkte perukerna fram. Vi partajade. Och spelade bingolotto. Och somnade före tolvslaget. Oops.
 
aja. bra afton ändå tycker jag. 
Kategori: Taggar: nyår
Åsa:

Hotshot är ju så jäkla gott! 🥂💥🥃🥳

Du, om du vill ha ljusstaken i hyllan kan du kanske ha ett sånt där värmeljus som går på batteri? Finns ju många med naturtroget o rörligt sken nu ju 👍🏻🕯

Svar: Ja, micket micket gott! :P Var och kollade på IKEAs fejkvärmeljus, men de lyser så svagt (plus att det var 6-pack och jag bara ville ha ett), så jag struntade i det. Kanske finns det LED-varianter som lyser starkare... vet att Hemtex hade förut, men de verkar ha utgått.. Får leta vidare..(skulle gärna ha timer också som det är på många fejkblockljus också..).
Kattis

Åsa:

Clas Ohlson och Rusta har, kanske t o m P’s Biltema ;)

Svar: Planerar att kolla på Rusta vid tillfälle.. men är alltid så hysteriskt där i området (helt kass trafikplanering) så måste försöka ta det en vardag någongång. Inte sett några på Biltema. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: