hallå 2019

Nytt år. Jag har plockat undan i köket (som doftade kanel), duschat (och tvättat håret med Olaplex), scrubbat ansiktet (blev rödflammig), gnetat bort glitterlacket från naglarna (jäklar vad det sitter; glitterlack), vägt och mätt mig ("omkrets" inte längd), startat om mitt program på viktklubb (minus 5 kg och många centimeter är målet), letat fram köksvågen, kollat lite på nyhetsmorgon och ätit frukost. Planerar att sticka ut en sväng i solen om en stund. Alla byxor sitter tajt.
 
Är fortfarande lite bakis sedan igår. Lite för mycket bubbel. Kanske en Hot Shot eller två för mycket också. Vann ingenting på binglolotto den här gången heller. Somnade före tolvslaget (båda två). Vaknade till när det pangade som mest utanför fönstret (fyrverkerier alltså), men jag orkade inte stiga upp och kolla. P var ute (som i utanför huset alltså) en sväng. 
 
Nyårslöfte: Äta bättre - färre smörgåsmiddagar i soffan / mer lagad mat, färre lager ost (för ja, jag kommer ju inte sluta med mackorna helt, det är inte realistiskt), inte så mycket chips/godis och mer frukt & grönt. Begränsa (strukturera) intaget överlag. Har slarvat det senaste halvåret (eller mer) och det känns i (och syns på) kroppen. Alla kläder sitter illa (och åt), jag känner mig inte fin i något. Hoppas få lite bättre hy och hårkvalitet på köpet (drömma går ju). Tänker Mårten Nyléns basprogram tre gånger i veckan (man måste ju börja någonstans).. Kanske man kan köra lite yoga hemma också (vi får se). Plus promenaderna då. 30 min om dagen helst.
 
Samma mål som vanligt alltså (fast denna gång med målet att dessutom få ner blodtrycket).
 
Hejdå 2018. 
 
Hallå 2019! 
 
nu: promenad.
sen: de sista avsnitten av the little drummer girl. har ett eller två kvar.
 
Kategori: Hälsa, Livet; Taggar: mål, nyår, vikt, viktklubb;
Kommentera inlägget här: