helg & mat

Jahaja, då är veckan & helgen snart slut. Tänkte försöka ta mig in till kontoret imorgon. Känns som att det är sags att visa sig där.. har inte varit inne sedan någongång före jul (tror det var den 19 dec..). Har förberett frukost, lunch och mellis. I helgen har vi gjort mest ingenting. Planen var att testa brandvarnarna och plocka undan adventsljusstakarna från alla fönster, men varken det ena eller det andra blev gjort. Istället har vi slappat framför tv, storhandlat, lagat och ätit mat, promenerat (jag), ölat med kompis (P), kollat på flygvideos på Youtube (P), sett Bird box på Netflix (jag), spelat bas (P) och slökollat på ett par avsnitt av Tyst Vittne på SVT Play (jag). Sett på Vinterstudion har vi också gjort. Dessutom har vi (mest jag, men även P) knåpat på pusslet med New York-motiv. Några dagar till så är vi nog klara. Ska bli skönt att få tillbaks köksön. Veckan har gått rätt bra vad gäller att följa kaloriplanen på Viktklubb och försöka äta nyttigare än vad jag gjort senaste halvåret. I fredags drack jag lite bubbel som sagt och så käkade vi popcorn till På Spåret (plus ett par mackor så att jag kunde ta medicin utan att må illa) så jag hamnade lite över (kalori)plan, men annars så rätt ok. Ikväll var jag sugen på burgare, så jag fixade en egen variant med ett par skivor rostat bröd, en skiva stekt hallomi, sallad och tomat. Istället för pommes fick det bli sugar snaps. Gott! ♥
 
Känslan i kroppen säger att jag nog inte har gått ner så mycket denna vecka, men om det visar sig vara så imorgon vid veckovägningen så ska jag göra mitt yttersta för att inte låta det påverka motivationen. Gick ju trots allt ner 1,5 kg första veckan, så vore ju inte konstigt om det inte blir så mycket denna. Får hoppas att måttbandet visar lite minus iaf. det är ju eg cm jag "jagar", snarare än kilo. Menssvullnaden bör ha lagt sig nu.. Stegmässigt har det iaf gått bra. Målet är att gå 11000 steg per dag, men blir det "bara" 10000 så är det ok. Fast sen är jag ju en sucker för "overachiever" meddelandet man kan få från fitbitappen om man går 2500+ steg över målet, så når jag 12500 steg/dag så blir jag synnerligen nöjd. :) Veckans snitt hamnar på 12953. Mer än 13000 ska jag nog helst inte gå per dag egentligen, för då får jag ont i höften... 
 
Några fler rätter från veckan har ni här; 
 
Halloumisallad med sojabönor, paprika, morot, hjärtsallad, avokado och gurka. Toppat med pumpakärnor. ♥
Belugabolognese och pasta. ♥
Havregrynsgröt med kanel och äppelmos, plus julknäcke med hushållsost och gurka. ♥ (ja man orkar ju inte alltid laga mat... ibland får det duga / funkar det med gröt).
Ja, den här har jag ju redan visat men den får vara med ändå; spenat & paprikapaj med gurka, paprika och lite keso. ♥
Eeh ja.. ibland blir det så här. Veganska nuggets med några bladspenat och lite sweet chilisås. Kanske inte så kul för ögat, men ändå gott. ♥
 
Sofia:

Gött med lite inspiration, har levt på spagetti och tomatsås och peccorino sen efter nyårsafton. Halloumisalladen ser grym ut!

Svar: Haha, låter gott det med :) Men ja, halloumisalladen är inte dum. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: