måndag

Måndag betyder inte bara ny arbetsvecka och med detta uppstigning i svinottan (nåja, jag jobbar hemifrån, så behövde inte överdriva) utan även vägning och mätning för loggning på viktklubb.se (och i lilla kalendern som jag själv använder som komplement till onlinetjänsten). Vågen visade -0,6 kg jämfört med i måndags - totalt nu dessa tre veckor jag varit igång alltså -2,5 kg och måttbandet avslöjade att jag nu tappat 2,5 cm runt magen och 3 cm runt midjan (över naveln). Skulle gärna se att det gick lite snabbare, men det har tagit mig ganska lång tid att dra på mig extrakilon och cm, så jag tror att detta är en ganska bra takt att hålla om jag ska försöka göra detta ordentligt och inte gå upp allt igen sen.
 
Senast jag gjorde denna typ av "riktiga" satsning (dvs lyckades hålla motivationen uppe längre än ett par veckor, ni som häng med vet ju att jag gjort otaliga antal halvhjärtade försök under åren) var nog 2009 när jag gick ner 12 kg. Målet då var -8 kg och sen hade jag ett "drömmål" på ytterligare 3 minuskilo. Det tog 2 månader att nå målet (började den 18 maj och nådde målet 12 juli). I september hade jag gått ner inte bara 3 utan 4 kg ytterligare, totalt 9 cm över naveln. Då kändes kroppen som jag vill ha den. nu är jag ju 10 år äldre, men jag skulle gärna dit igen, om det går. Åtminstone vill jag till målet (kg och cm) även denna gång (det är samma som det var då). Även "drömmålet" hänger kvar förstås, men vi får se hur det går att nå målet först. 1,5 kg kvar dit just nu. Kläderna börjar sitta lite bättre, men det behövs lite till för att jag ska känna mig bekväm i mina jeans igen.
 
Mars 2009
Juli 2009
 
är lite nyfiken på att veta om mina nya vanor har gjort någon effekt på blodtrycket också.. på fredag får jag svar, då ska jag till husläkarmottagningen och mäta igen. eller ja, jag får svar på om det är högt ff iaf. 
Kategori: Hälsa Taggar: vikt, viktklubb;
Kommentera inlägget här: