sol, cm & jeans

Trotsade tröttman och pallrade mig in till kontoret igår. Trevligt att träffa lite folk (kollegor). Arbetsmässigt en väldigt lugn dag. På lunchen tog vi en promenad i hagaparken, jag och tre av kollegorna. Soligt, kyligt och härligt. Åkte hem med första bussen på eftermiddagen (15:40) och jobbade de sista timmarna hemifrån (fick ju sitta över lite då eftersom jag tappade en timme på att åka hem, men det var det värt... så mycket lugnare på bussen om man åker då). På kvällen plockade jag undan adventsljusstakar och stjärnor från våra fönster. Nu är alla julgrejer undanstuvade. Sen pusslade vi klart tredje 1000-bitars pusslet. Nu får det vara nog med pussel för ett tag. Saknar att sitta vid köksön och äta / läsa tidningen. :) 
 
Morgonvägningen gick över förväntan. Trodde ju inte att jag skulle ha gått ner alls, men vågen visade ändå på -0,4 kg sedan sist (sedan förra måndagen alltså). Inte mycket, men lite... Totalt nu -1,9 kg och 2 cm över både bullmage och "midja" (över naveln) på två veckor. Får ändå anses som godkänt. So far so good. Jag är nöjd och fortsatt motiverad. Idag ska jag på lunchdate med M. Knepigt när man äter ute och inte riktigt kan hålla koll på kalorierna, men man kan ju inte sluta leva liksom, så det blir nog bra. Ska bli kul att träffa M, vi har ju inte setts sedan någongång före jul. 
 
Kläderna börjar redan sitta liiite bättre, så jag hade till och med jeans igår. ;)
 
Kategori: Livet Taggar: kläder, viktklubb;
Kommentera inlägget här: