vinterns pussel

Förr om åren när jag var yngre (liten, eller ja... tonåring kanske) och bodde med mamma brukade jag lägga pussel. Alltså lite större pussel, 1000 bitar och mer. Några av dem limmade jag till och med och hade som tavlor vill jag minnas. Men på senare tid har det inte blivit några. Inte på mååånga år. Tänkte dock inför julledigheten att det kunde vara en trevlig grej att göra tillsammans (med P) istället för att sitta och glo på varsinn mobil, så jag köpte några. Tre totalt. 
 
Ett med Stockholms-motiv (som vi la klart på nyårsafton):
 
Ett lite "vintrigare":
 
..och så detta med New York-motiv; 
 
Det sista var vi klara med den 15:e. Då kändes det som att vi var klara med pussel för ett tag. Kanske skulle andan falla på igen till nästa jul. Lite så.
 
Men. Så smög pusselsuget på igen... (jodå, it's a thing :)). Det är ju mysigt att ha något att gå och pilla med en stund då och då. Så. Jag beställde ännu ett. Även detta med New York-motiv (för man gillar ju NY). Times Square. Hämtade ut det på lunchen idag och har nu (efter jobbet) lagt ramen (fått ihop kantbitarna alltså) och lite till. 
 
Vem hade trott att man skulle bli biten av pusseljävulen.. :D (har ff inte ens öppnat en bok dock..fick bli pussel ist...förhoppningen om att ha läst ut en bok innan januari är slut lever dock fortfarande).
 
Kommentera inlägget här: