smoothie, sol och sockerärter

Idag har det varit soligt på riktigt. Äkta semesterväder liksom. Lovely! Precis som igår har vi mest hängt på altanen. Lyssnat på radio, skrotat, vattnat växterna (de som inte är i plast), druckit kaffe (och smoothie), svettats och bara varit. Superskönt. 
På eftermiddagen kände jag att jag måste röra lite på mig så jag stack iväg till centrum en sväng. Gick omvägar både dit och hem för att få ihop dagens steg. Kikade lite i klädbutikerna men hittade inget jag kände jag måste / ville ha. Däremot handlade jag dagkräm (Aco från Apteket) och sockerärtor (på Coop). Kände mig sugen på vattenmelon och hade tänkt köpa med mig från torget, men de meloner de hade där var så jäkla stora så jag orkade inte bära... imorgon kanske. 
Kom hem, käkade matlåda, hängde på altanen, löste korsord. Sen gick jag in och kollade på senaste (och lite sega) avsnittet av Handmaid's Tale. Därefter gav jag mig i kast med andra säsongen av Dark (Netflix). Alltså. 1) Jag har undrat ganska länge varför Netflix tjatar om att jag ska se säsong 2 (kunde inte för mitt liv komma ihåg att jag sett första säsongen). MEN - sen mindes jag att jag ju faktiskt sett den och vad den handlade om. Men 2) SJUKT svårt att komma ihåg vilka alla personer var och vad som egentligen hände i första säsongen (lite rörigt med tidsresandet ni vet?). Var tvungen att pausa och uppdatera mig på familjeträden och sammanfattningen av vad som eg. hände i första säsongen. Såg klart första avsnittet, sen kom P in och claimade tv:n och jag (som hade tänkt fortsätta kolla på datorn) fastnade med Youtube istället. Nu skulle jag ju kunna kolla vidare, men klockan slog nyss midnatt och jag blev svintrött så det får nog bli en annan dag...
säger godnatt med en kvällsbild från altanen...
 
Åsa:

Ja visst har Handmaids Tale blivit segt?! Trodde detta var sista säsongen och skulle bjuda på upplösningen men icke, det ska komma en fjärde. Snark. Börjar tröttna på att handlingen inte går framåt.

Svar: Mm, framför allt nu senaste avsnittet var ju otroligt segt. Nu får det gärna hända lite igen!
Kattis

Kommentera inlägget här: