soffhäng och ögonbryn

Denna söndag har, som så många andra, tillbringats i hemmets lugna vrå. Har färgat ögonbrynen, plöjt samtliga avsnitt av nya Ragnarök på Netflix (gillade den, lite kul med något annat än häxor och vampyrer), beställt ett par tröjor från NAKD, käkat matlåda (quinoanuggets... alltså SÅ gott.. tror det är min bästa rätt just nu) och bara slappat. Vi var mest hemma och slappade igår med, med avbrott för 40 minuter då vi var ute och åkte elskoter i snålblåsten. Fy s*tan vad kall man blev om händerna. Men det var skönt med lite frisk luft. Annat jag streamat förresten på senaste tiden och gillat; October Faction (Netflix), The Capture (C More), säsong 2 av Tell Me a Story (HBO), The Stranger (Netflix) och så en gullig film; To All the Boys: P.S. I Still Love You (gillade ju första filmen så var tvungen att se även denna). Annars har jag mest längtat efter semester. Lite sol och värme vore underbart nu faktiskt. I veckan fick vi STI / BPI bekräftelse från fd chefen. Skönt med lite extra klirr i kassan nu när vi (eeh ok ,mest jag) haft spenderbyxorna på vad gäller inköp av möbler (nytt köksbord, köksstolar, soffa, hallbyrå och så lite runt omkring). Det mesta av "STI" (short term incentive / bonus) går ju bort i skatt men lite extra borde man ju få ändå. Sen fick jag 4% i lökeök också. Bättre än inget. 
Nu måste jag nog gå och lägga mig om jag ska orka upp till jobbet imorgon... ska in till kontoret igen. 
 
Kommentera inlägget här: