höften, maten och skridskodisco

Igår hade jag telefontid med ortopeden (dr olof som jag träffade november) som (tillsammans med röntgenläkare) kollat på bilderna från datortomografin jag gjorde i december och jämfört med de gamla röntgenbilderna från Uppsala - och han meddelade att allt såg bra ut; de kunde inte se några konstigheter överhuvudtaget - protesen sitter ganska exakt som den gjorde 2010 (och kanske tidigare ändå, vet inte om han fick bilderna från 1999 också.. han sa bara att han fått över de gamla bilderna, men inte hur gamla). Antagligen är värken jag känt tidigare mest bara överansträngning. Troligen (min gissning) för att jag gått för mycket. Eller gjorde då i somras när det gjorde så helvetiskt ont...Hur som helst, eftersom det ser bra ut och det på senare år visat sig att proteserna kan hålla bra mycket längre än de 10-15 år man trodde från börja lade han in att de ska kalla mig nästa gång våren 2025. Tanken är att det ska gå automatiskt, men man får kanske hålla lite koll själv.. man vet ju aldrig hur det funkar om de byter datasystem etc. Jallafall - känns skönt att ha fått det kollat och framför allt att der ser bra ut. Skulle jag få megaont av någon anledning sa han att jag kan kontakta honom via vårdguiden så får vi ta tag i det, men förhoppningen är ju att jag inte ska behöva tänka på detta nu förrän runt 2025. Skönt. 
Annars hade jag 1-2-1 med chefen idag och det var kanske det bästa samtalet vi haft sen hon började i juli. Typiskt att det sker nu när hon ska sluta.. Hennes sista dag är 7 februari - fast då är hon ledig eftersom hon fyller år - så 6 feb då. Vi pratade bland om mina "performance goals" för 2020. Känns ju lite mysko att hon - som ska sluta (eller ja, gå vidare inom företaget och göra något helt annat) - ska sätta mina mål - men så är det..
Viktväktarlivet rullar på. Har lyckats hålla motivationen att äta nyttigare - mer frukt, grönt och hemlagat - och mindre ostmackemiddagar uppe. Plus dagliga promenader då (fast nu har jag satt ner målet till 8000 eftersom jag fick höftkänning när jag försökte gå 10000 per dag). Inte jättemycket skillnad på vågen; -2 kg på två veckor, men det känns att byxorna sitter lite lösare i midjan, så det känns ju skönt. Min bästa frukt just nu är granatäpple. Så sjukt gott; på frukostyoghurten, på fruktsalladen, på salladen - bara som den är (när jag blir godissugen tar jag en sked frön och det värsta suget går över). Mums! 
Kvällarna har jag ägnat åt att kolla på Spinning Out (eller skridskodisco som P kallar den) på Netflix. Inte sett alla avsnitt än, men gillar den verkligen. Hoppas att det kommer en säsong 2. 

och i övrigt har jag nu äntligen lyckats avsluta de två sista (för nu) försäljningarna på blocket (hemnesbänken + spegeln vi hade i köket - som köptes av två olika spekulanter). skönt. så jobbigt med omständiga människor...

 

Kommentera inlägget här: