ny vecka & blandat svammel

Tar en paus i reseuppdateringarna för ett vanligt vardagsinlägg tänkte jag så här när det är måndag och ny vecka och allt. Inte för att jag har så mycket att uppdatera er om, mest bara det vanliga gnället, men ändå., Kan ju vara fint med vardagsgnäll också mitt i hela coronahysterin kanske? (Eller inte, heh...). 
 
Vädret:  Alltså WTF? Soligt och fint (och ändå hyfsat varmt) hela helgen, och så iskallt och SNÖ idag? Inte okej! Inget som stannar på backen någon längre stund (det är lite sol också), men ändå. Ingen mer snö nu tack. Blåser som s**tan gör det nu också. Urk. 
Kläderna: Eller ja, alltså - dagens outfit. Här (nedan) har ni den, måndagens megabekväma outfit. Nu även kompletterad med kofta och filt.. (ja, jag kör stil "koldolme" nu.. fryser som en hund).  Plus glasögon. Hade tillfälligt förlagt dem när jag tog bilden, men har hittat dem nu. Har slut på fräscha linser och det känns inte aktuellt att gå på linsundersökning just nu, så jag rockar glajjorna... Skulle förövrigt gärna vilja ha ett riktigt härligt gosigt - snyggt! -  "lounge set" (på svenska: myskläder) att glida omkring i här hemma, men jag har scannat igenom typ alla nätbutiker jag kan komma på utan att hitta något jag verkligen gillar, så tills vidare får detta (och mina andra liknande jobba-hemma-outfits) duga. Tröja från H&M, linne från Chantelle, stickade byxor från Vero Moda (Zalando).
Vikten: Viktväktandet ja. Det har ju varit lite på is eftersom vi var på semester.. Orka regga mat då liksom...? Nä. Så jag var helt säker på att jag skulle ha gått upp det mesta igen när vi kom hem. Men faktiskt inte. Vågen visade rent av -0,5 kg första vardagen hemma (torsdagen den 19:e) jämfört med måndagen innan vi åkte (den 2:a). Sedan vi kom hem har det dock gått lite si och så med både mat och motion (fick mens bland annat...), så jag hade inte så stora förhoppningar om minskning när jag klev upp på vågen i morse.. men jodå, pyttelite ner, så Beach2020 är ändå någorlunda på spår.. ;)  (som om jag ens brukar hänga på beachen...). Närå, men målet är och har ju hela tiden varit att kläderna i min garderob ska sitta lite lösare, så det går åt rätt håll. Snart kanske jag kan ha mina jeans igen! (de går på, men det är ju så skönt att kunna andas och äta också när man har dem). Ja, jag tjatar om andninen, men den känns ju ganska viktig faktiskt. ☺ 1,2 kg kvar till det mål jag satte upp när jag började för den som undrar. Fast eg är det ju (som jag tidigare nämnt) mer en jakt på cm runt magen.. En "jakt" som kantas av en och annan kexchoklad och pizza..
BUS:  Brun-utan-sol produkterna då, hur gick det? Jomen, tackar som frågar - ganska bra faktiskt! Jag provade ju Tanrevel i ansiktet och Ida Warg's mousse på kroppen och jag är faktiskt nöjd med båda. Dock är det ju helt SJUKT svårt att få till bilder för att visa på färgen, men jag kan lova att den ÄR där. Inte jättemycket, men tillräckligt för att man (jag) ska känna sig (mig!) lite mindre vinterglåmig. Går så klart att applicera mer om man skulle önska, men jag känner mig rätt nöjd just nu, vill ju inte att det ska se FÖR onaturligt ut. Hoppas att det inte gör det...? Jag applicerade moussen med appliceringshandsken som Ida Warg också tagit fram och tycker den funkade bra, blev inte alls lika randigt som det ibland blir när jag kör andra BUS-produkter.. (jag är lite slarvig när jag applicerar, men detta blev helt ok). Och Tanrevel maskinen var ju bara att ladda och fylla på och köra. Den doftar dock ganska starkt och doften hängde kvar i badrummet några timmar efter att jag sprayat. Helt ok doft, men MYCKET liksom. Även moussen doftar en del även om det står att den är oparfymerad.. men det kan som sagt vara jag som är lite överkänslig mot dofter i allmänhet. 
Alltså, jag försökte ta lite bilder, men vete fan om man ser någon skillnad...? Övre bilderna före, en från hur jag såg ut innan semestern (från resan mot Bali och den andra från badrummet innan jag började.. lite rödflammig pga exfolierade lite för att det stod att man ska det...). Övriga två från idag (för att badrumsbilderna från igår blev skitdåliga).. Megafult paintcollage.. håll till godo.. (inget smink mer än ögonbryn på nedre bilderna)
Håret: Kanske inte superviktig uppdatering men mitt hår var ju verkligen MEGAtorrt (hela jag var supertorr), så jag körde en kur med Olaplex 3-4-5 när vi kom hem och sen har jag tvättat en gång till efter det då jag också körde shampot och balsamt (4 & 5) och nu känns det mer som vanligt igen, så nu kan jag nog gå tillbaks till aleppotvål och äcv/hibiskus. Håret SER nog likadant ut som vanligt, men det KÄNNS bättre. Skulle vara härligt om man skulle kunna gå till frissan och fixa lite nya slingor också, men det får nog vänta lite...
Jobbet: Idag började ju vår nya Comms Mgr i gruppen, men jag hann inte ha kontakt med någon under eftermiddagen, så får se hur hon är imorgon, jag har bjudit in henne till vårt veckomöte...
Sommartiden: Kände mig brutalt lurad på en timme i helgen, men idag var det ändå ganska härligt att det var (och fortfarande nu, strax före 19 ÄR) så himla ljust (liksom ff DAG) när man slutar jobba strax efter fem. Firade med att byta sängkläder och sen hetsa P att dammsuga soffan. Det gjorde han efter lite knot.. (jag hjälpte till att lyfta kuddar och peka på damm.. ;))
 
Kategori: Livet Taggar: outfit, viktväktarna;
Kommentera inlägget här: