sänkt dos, julpynt och nackvärk

Gick och lade mig klockan 4 i morse pga råkade börja kolla på Kärlek och Anarki (Netflix) och kunde inte sluta. Oops. Men vad är helgerna till för om inte att nattsudda?! :) Ja, den var bra. Andra serier jag sett på sista tiden som också är bra: Björnstad (var lite orolig för att jag inte skulle gilla den pga tyckte så mycket om boken, men den är mycket sevärd! finns på HBO, jag plöjde även den i en sittning). Gillar även The Undoing (HBO), som ju iofs bara gått i fyra avsnitt än så länge - men bra sådana. Även tredje säsongen av Sinner (SVT Play) är sevärd (och har du inte sett de första två säsongerna än så finns de på Netflix). 
Sent i säng betyder upp sent, så det blev sovmorgon imorse (precis om igår, heh), men vi hann greja lite iallafall innan det blev mörkt igen. "Grejet" bestod i att hänga upp ljusslingan på framsidan av huset och göra rent ljuslyktorna som stått ute hela året och sätta i mina nyinköpta ledblockljus från Netonnet. Är sjukt nöjd med dem (iallafall hittills, de är ju nya som sagt), men lyser faktiskt riktigt verklighetstroget och har både fjärrkontroll och timer. Bra pris också; 129 kronor för 3st (i olika storlekar). Finns här.  Har även bytt till eljusstakar och stjärnor i alla fönster. Ja, jag vet att det är lite tidigt, men det är ju sååå mörkt och trist, så jag gjorde det bara. Brukar annars (oftast) fixa till första advent.. men det är ju nästa helg så..  Mysigt är det iallafall. Med stjärnor, ljusstakar och ljusslingor. 
Annat jag gjort denna söndag; gått kvällspromenad, haft sviiiiinont i nacken (har fortfarande), lyssnat på jullåtar, överdoserat Polly (godiset), börjat lägga ett 1000-bitars pussel, duschat svinvarmt (för att mjuka upp nacken), käkat rågkusar och inte heller idag haft ro att läsa en bok... (lääääängtar till julledigheten.. förhoppningsvis hinner jag läsa ett par böcker då.. lär väl inte hända svinmycket annat som läget är iår (och säkert nästa med.. and who know's hur många fler framöver...). 
Övrigt från veckan: jag pratade med dr Lotta och vi (mest hon) bestämde att jag får sänka min imatinibdos från 300 mg till 200 per dag. Sänkte ju från 400 mg i september förra året (sa hon, jag minns inte när det var) och det har gått bra, proverna har fortsatt visa negativt för philadelphiakromosmer senaste året, woot woot. Hoppas det håller i sig även på denna lägre dos. Och just det; provet som P tog för att se om hade coronavirus för lite sedan när han kände sig hängig visade ofulllständigt svar (gah), så han rekommenderades att ta ett nytt prov, men eftersom han då kände sig bättre så bokade han tid för att se om han haft corona och se; det kom tillbaks med svar "påvisat" så någongång verkar han ha haft det.. (om man nu vågar lita på testerna). Rekommendationen är ju att man ska vänta 14 dagar från att man varit sjuk till att man tar testet så fråga är om han hade det NU eller kanske redan då i mars när vi kom hem från resan och han kände sig konstig i halsen etc...?! Oklart... Jag har också bokat tid för test (för att se om jag har antikroppar), men jag (som bokade här på lokala sjukhuset) fick inte tid förrän i början av december.. (P som bokade senare gick tid hos och åkte till en vc i en annan kommundel men då hade jag redan bokat och jag orkade inte chansa på att avboka för att se om jag kunde få en tid vid samma tillfälle.. så himla omständigt bokningssytem..). Aja, det är ju ingen brådska, är ju inte direkt sm att jag ska någonstans.. är ju mest bara här hemma... (som vanligt).
(suck.. blogg.se funkar ASKASST nu igen... går inte att lägga till bilder eller någonting just nu.. så får skriva mer / uppdatera detta en annan gång...)
((nu uppdaterat med lite bilder..)
 
Åsa:

Kan tipsa om dansk-norska Oss Emellan på TV4 Play, om du vill sträckkolla på vardagsrealism med en twist en helg. Tyckte om den! Sen är jag ju en sucker för både danska o norska 🙈

Svar: Aha, den ska jag kanske spana in till helgen då! Tack för tipset! :)
Kattis

Kommentera inlägget här: